خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

نتایج توافق ژنو با حسن نیت طرفین ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۴

ایران مایل است مذاکرات ۲ طرف ادامه پیدا کند ضمن اینکه ما معتقدیم استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق هر کشوری است. از این رو ما قویا این حق را برای خودمان می‌دانیم و برای مذاکرات و دیدن از تاسیسات انرژی هسته‌ای باز هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به وزیر امورخارجه سوئد گفت: نتایج ژنو می‌تواند براساس حسن‌نیت دو طرف ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در دیدار با وزیر امورخارجه سوئد گفت: خوشحالم از اینکه از کشور دوست سوئد هیئتی را ملاقات می‌کنم، ارزیابی روابط بین ۲ کشور می‌تواند در مذاکرات امروز ما انجام شود.

وی با بیان اینکه من از گذشته و از ابتدای فعالیت خود در وزارت امورخارجه با نخست‌وزیر فقید سوئد الیاسون معاون دبیرکل روابط نزدیکی داشتم، افزود: ما خاطرات خوبی با آقای الیاسون داریم که دوباره به موقعیت معاونت برگشته‌اند. این سمت خیلی از لحاظ کاری پرمشغله است و بنده یکبار در سال ۱۹۸۱ به کشور شما آمدم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با گروه ۱ + ۵ تاکید کرد: مذاکرات ۳ + ۳ و ایران در اولین گام نسبتا مثبت بوده است و نتایج می‌تواند براساس حسن‌نیت ۲ طرف ادامه داشته باشد.

ولایتی تصریح کرد: ایران مایل است مذاکرات ۲ طرف ادامه پیدا کند ضمن اینکه ما معتقدیم استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق هر کشوری است. از این رو ما قویا این حق را برای خودمان می‌دانیم و برای مذاکرات و دیدن از تاسیسات انرژی هسته‌ای باز هستیم.

وی تاکید کرد: فناوری انرژی هسته‌ای مورد نیاز ما است و نمی‌توان برای همیشه از نفت و گاز استفاده کرد، چرا که آلودگی آن زیاد است. از این رو معتقدیم نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای کار مناسبی است.

کارل بیلت وزیر امورخارجه سوئد در این دیدار خطاب به ولایتی گفت: از اینکه در این موسسه با اهمیت شما را ملاقات می‌کنم خوشحالم. یک شروع جدید بین ایران و غرب شروع شده و فضای جدیدی پس از توافق ابتدایی آغاز و فرصت‌های جدیدی بوجود آمده است بنابراین مصالحه ژنو می‌تواند ما را به سمت فضای جدیدی ببرد، البته ارزیابی شما چیست؟

وی اضافه کرد: به خاطر فناوری اشکالی نداریم، مشکل در بخش سیاسی است. اگر این مسئله تضمین شود که فناوری هسته‌ای همیشه صلح‌آمیز باقی می‌ماند، تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز