خبرگزاری کار ایران

ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت: / ۳ /

سیاست دولت برای مسائل رفاهی ارائه یارانه نقدی وغیرنقدی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۳

امروز در جلسه هیات دولت آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن اعلام کرد که کالا به وفور در کشور وجود دارد حتی برای یکسال آینده. رئیس جمهو رهم تاکید داشتند که داروهایی که ماندگاری بیشتری دارد برای زمان طولانی تامین شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت برای مسائل رفاهی ارائه یارانه نقدی وغیرنقدی است که این مسئله باید با تدبیر وبرنامه ریزی عمیق و سازگار با کرامت و شأن ایرانی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در ادامه سخنان خود در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه گفته شده افرادی که یارانه دریافت نمی‌کردند مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند، گفت من این مسئله رابررسی کردم وچنین موضوعی اساسا امکان ندارد به هر‌کسی که کارت یارانه داشته باشد، سبد کالا داده خواهد شد.

وی افزود: همچنین گفته شده که در برخی از حوزه‌های کارمندی یک نفر سبد کالا دریافت کرده و دیگری مشمول دریافت نشده است در توضیح این مسئله باید بگویم که کارمندان ما دونوع هستند آن‌ها که شامل خدمات درمانی می‌شوند و آنهاکه مشمول تامین اجتماعی هستند در ‌‌نهایت به همه آن‌ها سبد کالا داده خواهد شد.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه یکی از تکالیف مندرج در قانون برنامه پنجم ایجاد بانکهای اطلاعاتی بوده است، گفت: متاسفانه این بانکهای اطلاعاتی به شکل متفرقه ایجاد شده و ما هیچ بانک اطلاعاتی جامعی نداشتیم. برای همین از سه ماه گذشته ایجاد این سامانه را آغاز کرده‌ایم در حالیکه اگراز ابتدای برنامه پنجم این کار شروع می‌شد، امروز اطلاعات ما از خانوار‌ها کامل بود، بحثالکترونیکی کردن خدمات دولتی نیز در همین راستا است

وی با تاکید بر اینکه سیاستهای رفاهی دولت همه افراد مشمول رادر برخواهد گرفت، گفت: امروز در جلسه هیات دولت آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن اعلام کرد که کالا به وفور در کشور وجود دارد حتی برای یکسال آینده. رئیس جمهو رهم تاکید داشتند که داروهایی که ماندگاری بیشتری دارد برای زمان طولانی تامین شود.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است ارائه سبد کالا در قالب یک سیاست فصلی ادامه داشته باشد، گفت: اجازه بدهید ما این مسئله را آسیب‌شناسی کنیم. همانطور که آقای نوبخت هم اشاره کرد سیاست دولت برای مسائل رفاهی ارائه یارانه نقدی وغیر نقدی است که این مسئله باید با تدبیر و برنامه‌ریزی عمیق و سازگار با کرامت و شأن ایرانی انجام شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه هم اکنون حدود ۸ هزار پوز برای توزیع سبد کالافعال هستند، گفت: این تعداد باید به حدود ۲۳ هزار پوز افزایش پیدا کند، ما امروز از آقای نعمت‌زاده هم خواستیم که با حضور در وزارت کار بحثگسترش پوز‌ها را با اهتمام بیشتری دنبال کند، البته گزارشهایی که من دریافت کرده‌ام حاکی از آن است که حجم صف‌های دریافت سبد کالابه سمت کم شدن پیش می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارائه خدمات رفاهی به افرادی که هم اکنون تحت پوشش بیمه درمانی نیستند‌، گفت: دولت به همه ایرانیان پایه بیمه قوی خواهد داد. البته دفترچه‌های هم پوشان نیز در این مدت داشتیم که این هم به مشکل بانک اطلاعاتی برمی گردد. وزارت بهداشت و تعاون در این زمینه به شکل جدی همکاری خواهد کرد تا در صورتی که هر ایرانی به بیمارستان مراجعه کرد وبستری شد اگر دفترچه بیمه نداشت در همانجا برای وی دفترچه بیمه صادر شود، همچنین ما درخصوص بیمه روستاییان شرط سن را برداشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز