خبرگزاری کار ایران

فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری مصر مرسی را مسئول قتل تظاهرکنندگان دانست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۴

زکی سال گذشته در شهادتی گفته بود که مرسی همیشه تاکید می‌کرد که برای پایان دادن به تحصن مخالفان در برابر کاخ ریاست جمهوی، هرگز نمی‌خواهد کسی کشته یا خونی ریخته شود.

سرلشکر «محمد احمد زکی» فرمانده سابق گارد ریاست جمهری مصر، «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده را مسئول قتل تظاهرکنندگان در برابر کاخ ریاست جمهوری دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، زکی شب گذشته در شهادتی که در پرونده کشته شدگان تظاهرات در برابر کاخ ریاست جمهوری در ۵دسامبر ۲۰۱۲ داد، تاکید کرد که مرسی و «اسعد الشیخه» رئیس سابق دیوان ریاست جمهوری مسئول کشته شدن تظاهرکنندگان هستند.

سرلشکر زکی در شهادت خود مدعی شد که اگر رئیس جمهوری سابق واقعا خواستار استفاده نکردن از خشونت علیه تظاهرکنندگان بود، دستور می‌داد که تدابیر لازم برای جلوگیری از رسیدن هوادارانش به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری اتخاذ شود زیرا منطق حکم می‌کند در صورت رسیدن هواداران مرسی به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و حضور مخالفان وی میان دو طرف درگیری به وقوع می‌پیوندد.

در شهادت زکی همچنین آمده است که مرسی بامداد ۵دسامبر ۲۰۱۲ به وی ابلاغ کرد که تظاهرات در برابر کاخ ریاست جمهوری باید پایان داده شود.

فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری در ادامه شهادت ۱۱ صفحه‌ای خود افزود که اسعد شیخه نیز از وی خواست که چادرهای تحص‌کنندگان در برابر کاخ ریاست جمهوری برچیده شود و به تحضن معترضان نیز پایان داده شود.

این در حالی است که زکی ۲۵ جولای سال گذشته در شهادتی که در برابر دادستانی کل مصر در قاهره ادا کرد، گفته بود که مرسی همیشه تاکید می‌کرد که برای پایان دادن به تحصن مخالفان در برابر کاخ ریاست جمهوی، هرگز نمی‌خواهد کسی کشته یا خونی ریخته شود.

بنا بر این گزارش، دادگاه مرسی و ۱۴ تن از رهبران اخوان المسلمین به اتهام تحریک به قتل تظاهرکنندگان در برابر کاخ ریاست جمهوری امروز در سال ۲۰۱۲ از سر گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز