خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

پرداخت بدهی دولت به بخش‌های خصوصی و ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۳۹

پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا و مفاد قانون تفسیر ماده(۱۳) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۴/۱۲ / ۱۳۸۹ مشمول تایید سازمان حسابرسی نمی‌شود و با پیشنهاد ذیحساب و رئیس دستگاه اجرایی و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور انجام می‌پذیرد.

نمایندگان مجلس دولت را مجاز به تسویه بدهی‌های خود به بخش‌های خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها با اولویت پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بند «ج» تبصره ۳ لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن دولت مجاز به تسویه بدهی‌های خود به بخش‌های خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها با اولویت پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا شد.

در بند «ج» تبصره ۳ لایحه بودجه آمده است که به دولت اجازه داده می‌شود بدهی‌های خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی، شهرداری‌ها و مصارف جدول(۱۸) را با اولویت پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و مفاد قانون تفسیر ماده(۱۳) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۵/۱۲ / ۱۳۸۹ از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، حق بهره‌برداری و بهره مالکانه موضوع این تبصره و ردیف شماره ۹-۱۰۱۰۰۰ جدول شماره(۸) این قانون پس از تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اعلام سازمان حسابرسی و یا ذی‌حساب دستگاههای اجرائی ذی‌ربط حسب مورد بدون الزام به رعایت ماده(۲۹) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی پرداخت و یا تسویه و سپس تها‌تر نماید.

بر اساس پاراگراف الحاقی اول این بند واگذاری تهاتری باید با رعایت اصل پنجاه وسوم(۵۳) قانون اساسی(گردش خزانه) انجام شود و قیمت سهام تها‌تر شده نباید از قیمت پایه بورس و مزایده کمتر باشد.

بر اساس پاراگراف الحاقی دوم بند ج پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا و مفاد قانون تفسیر ماده(۱۳) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۴/۱۲ / ۱۳۸۹ مشمول تایید سازمان حسابرسی نمی‌شود و با پیشنهاد ذیحساب و رئیس دستگاه اجرایی و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور انجام می‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز