خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

مشکل سوریه در حال حل شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۶

امروز اکثر کشورها با این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه حل برای بحران سوریه راه حل سیاسی است و نظامی نیست.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ریشه تروریستم، افراطی‌گری است که در این منطقه برای مردم زحمت ایجاد کرده است، گفت: اکنون مشکل سوریه نسبتا در حال حل شدن است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی عصر سه شنبه در دیدار برتی اهرن نخست وزیر اسبق ایرلند اظهارداشت: خوشبختانه وضعیت داخلی ایرلند بهتر شده و این تنها راه بهتر زیستن است.

وی گفت: در این منطقه از جهان مسایل مهمی مانند مساله فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، مصر، لیبی و پاکستان وجود دارد و مردم این منطقه با مشکلات و هرج و مرج روبه رو هستند.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به بحران سوریه گفت: امروز اکثر کشور‌ها با این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه حل برای بحران سوریه راه حل سیاسی است و نظامی نیست.

وی با بیان اینکه پیامدهای بحران سوریه تخریب این کشور، ازبین رفتن زیرساخت‌ها و کشته دن مردم بوده است، اظهارداشت: ایران در مورد سوریه این عقیده را داشته که وجود تروریست‌ها بر روی منافع کشور‌ها تاثیر داشته است.

ولایتی با بیان اینکه ایران در منطقه نفوذ دارد، ادامه داد: روابط دوستانه‌ای با عراق، سوریه و لبنان داریم و طبیعی است که در مواقع بحرانی به کمک آن‌ها می‌شتابیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتزیک مجمع تشخیص مصلت نظام تاکید کرد: در گذشته در مورد سوریه برخی از کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه‌ای به راه حل سیاسی اعتقاد داشته‌اند و معتقد بودند که نظام سوریه در مدت چند ماه سرنگون خواهد شد.

ولایتی افزود: امروز سازمان‌های بین المللی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مردم سوریه بخواهند مشکلات خودشان را حل کنند این سازمان‌ها می‌توانند به مردم سوریه کمک کنند.

وی اظهارداشت: حدود ۱۱هزار نفر از اتباع اروپایی در سوریه در حال جنگ با حکومت هستند و معلوم نیست که پس از بازگشت به اروپا چه خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز