خبرگزاری کار ایران

بیلت در نشست خبری مشترک با ظریف: / ۳ /

دولت اوباما مصمم است که توافق با ایران انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۰۵

نظرات دیگری هم در مناظرات آمریکا وجود دارد که در ایران نیز همین مذاکرات وجود دارد و عده ای می‌گویند چرا باید به طرف مقابل امتیاز بدهیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه دولت اوباما مصمم است که این توافق را انجام دهد، اظهار داشت: نظرات دیگری هم در مناظرات آمریکا وجود دارد که در ایران نیز همین مذاکرات وجود دارد و عده ای می‌گویند چرا باید به طرف مقابل امتیاز بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارل بیلت وزیرامور خارجه سوئد در نشست مشترک خبری خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سفرتان به تهران در راستای کاهش تحریم‌هاست، گفت: من نمی‌خواهم سفرم به تهران را به این مسئله ربط بدهم. فضای جدید حاصل از این مذاکرات احتمال رسیدن به توافق نهایی را ایجاد کرده است.

وی با ابراز امیدواری برای رسیدن به توافق نهایی تاکید کرد: با توافق جامع تحریم‌ها کاملا برداشته می‌شود هرچند بخشی از تحریم‌ها نیز برداشته شده و ایران باید با توافقات خود پایبند باشد.

بیلت در پاسخ به این سوال که ایران و ۱ + ۵ توافقی برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران داشتند، مقامات آمریکایی مکرر اقدام به تهدید نظامی ایران کردند و زمزمه‌هایی در آمریکا در رابطه با تشدید تحریم‌ها مطرح است، که ادامه این روند می تواند مذاکرات را مختل کند و توصیه شما به این تندروها چیست؟ گفت: این در مورد ایران هم صادق است. در مورد ایران بعضی‌ها می گویند که خیلی امتیازات به ایران داده شده در حالی که کشوری است که صراحتا اعلام می‌کند مباحثوجود دارد.

بیلت با بیان اینکه باید روی موضوعات تمرکز شود، خاطرنشان کرد: مهمتر از هر چیز توافقی است که بوجود آمده و باید بتوانیم توافق متعادل داشته باشیم و این روند را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت اوباما مصمم است که این توافق را انجام دهد، اظهار داشت: نظرات دیگری هم در مناظرات آمریکا وجود دارد که در ایران نیز همین مذاکرات وجود دارد و عده ای می‌گویند چرا باید به طرف مقابل امتیاز بدهیم.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد که این وظیفه دیپلمات‌هاست که به جلسه بروند و با وجود این صداها کار خود را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز