خبرگزاری کار ایران

محجوب:

نوشتن لایحه بودجه بر اساس دلار؛ بر خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۴۷

این خلاف بودجه‌نویسی است و من به این موضوع تذکر جدی دارم و کسانی که برای مسائل کوچک‌تر رگهای‌ گردنشان بیرون می‌زند در مورد این موضوع هم باید حساسیت نشان دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نوشتن لایحه بودجه بر اساس دلار بر خلاف قانون بودجه نویسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در نشست علنی امروز–دوشنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند «س» تبصره ۸ بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور که بر اساس این بند به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود جهت وجه الضمان حداکثر هم ارز مبلغ ریالی پانصد میلیون دلار نزد بانکهای دولتی و خصوصی سپرده گذاری نماید، پیشنهاد حذف این بند را داد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه واحد رسمی پول ایران ریال است و ما حق نداریم در بودجه‌های سالانه دلار بنویسیم، گفت: این خلاف بودجه نویسی است و من به این موضوع تذکر جدی دارم و کسانی که برای مسائل کوچک‌تر رگهای‌ گردنشان بیرون می‌زند در مورد این موضوع هم باید حساسیت نشان دهند.

وی در ادامه گفت: چرا باید وجه الضمان را به این صورت تعریف کنیم؟ وجه الضمان را باید دستگاههایی که شریک هستند به بانکهای دولتی و خصوصی بسپارند نه اینکه صندوق توسعه ملی. از آنجایی که این نوشته به طور کلی نوشته، درست نیست از نمایندگان می‌خواهم که به حذف این بند رای دهند.

در ‌‌نهایت پیشنهاد محجوب مبنی بر حذف بند س تبصره ۸ لایحه بودجه مورد تصویب نمایندگان مردم قرار نگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز