خبرگزاری کار ایران

آیت الله آملی لاریجانی در جمع خبرنگاران:

دستگاه قضا تا رسیدن به آرمانهای امام فاصله دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۱۹

شرایط و خصائصی در این نظام وجود دارد که به نظر من مهمترین شاخصه این نظام در جهان امروز معنویتی است که‌با مردم سالاری پیوند خورده است. یکی از مهمترین و بی‌بدیل‌ترین کارها در جهان امروز پیوند دادن معنویت و اسلام مردم سالاری و احترام به مردم است.

رییس دستگاه قضا در خصوص تحقق اهداف دستگاه قضا پس از سی و پنج سال عنوان کرد: قطعاً ما در دستگاه قضا با آرمانهای بلند حضرت امام و تحقق آن فاصله داریم و در این مورد تردیدی نداریم، اما دستگاه قضا از زمان آیت الله شهید بهشتی تاکنون مسیر بلندی را طی کرده است که در این مسیر ساختارهای این دستگاه پیدا کرده و قوانین متعددی به تصویب رسیده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله آملی لاریحانی پس از حضور در حرم امام خمینی و تجدید میثاق با آرمانهای جمهوری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا انقلاب اسلامی عنوان کرد: ‌ امام(ره) نسبت به دستگاه قضا و امر قضاوت و اهمیت آن کلمات بلندی دارند. امام در دستور به علما می فرماید که هر کسی که شرایط لازم قضاوت را دارد در دستگاه قضایی حضور پیدا کند. امام(ره) هم به اهمیت امر قضا در اسلام تاکید داشتند که موجب شکل دادن بنیان جامعه‌ای جدید شد که مصداق آن در انقلاب اسلامی پدید آمد.

وی خاطر‌نشان کرد: امام راحل در ‌مقاطع مختلف در خصوص اقتدار دستگاه قضایی تاکید دارند که این مسئله در چند مورد از فرمایشات در صحیفه نور نیز آمده است. ایشان به خصوص نسبت به سلامت قضایی دستورات اکیدی دارند به ویژه در فرمان هشت مادی چند ماده برای دستگاه قضا اختصاص یافته است. به گونه ای که درماده سوم و بند سوم به استقلال و اقتدار قوه قضائیه اشاره شده و این که مقام قضایی هرگاه حکم اسلامی را تشخیص داد باید آن را صادر و اجرا کند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر این که امام راحل منویات بلندی را نسبت به دستگاه قضایی داشتند، گفت: دستگاه قضایی یکی از ارکان جمهوری اسلامی که نظامی خاص و بی‌‌بدیل در جهان امروز است و حضرت امام نیز معمار این نظام خاص و بی بدیل هستند.

وی افزود: شرایط و خصائصی در این نظام وجود دارد که به نظر من مهمترین شاخصه این نظام در جهان امروز معنویتی است که‌با مردم سالاری پیوند خورده یکی از مهمترین و بلکه هم بی‌بدیل‌ترین کارها در جهان امروز پیوند دادن معنویت و اسلام مردم سالاری و احترام به مردم است.

رئیس قوه قضائیه همچنین در خصوص تحقق اهداف دستگاه قضا پس از سی و پنج سال عنوان کرد: قطعاً ما در دستگاه قضا با آرمانهای بلند حضرت امام و تحقق آن فاصله داریم و در این مورد تردیدی نداریم، اما دستگاه قضا از زمان آیت الله شهید بهشتی تاکنون مسیر بلندی را طی کرده است که در این مسیر ساختارهای این دستگاه پیدا کرده و قوانین متعددی به تصویب رسیده است.

وی با بیان این که از دستورات اکید امام پس از انقلاب اسلامی این بود که قوانین را اسلامی کنیم، گفت: قوانینی که دستگاه قضا بر اساس آن می‌چرخد و بر اساس همان آرا صادر می‌شود، باید اسلامی می‌شد که این مسئله تا حد زیادی صورت گرفته است.

آملی لاریجانی با تاکید بر این که استقلال دستکاه قضا از فرمایشات مکرر امام بود، گفت: اگر به دید مثبت به کارهای انجام شده نگاه کنیم، اذعان می کنیم که با اهداف فاصله داریم، اما گمان می‌کنم که از جهت کمیت و کیفیت دستگاه قضا رشد خوبی داشته است.

رییس قوءقضاییه گفت: در عین حال این که مردم شهر ما شاهد هر‌گونه کمک و خدمت در دستگاه قضایی هستند لذا همه ما باید در جهت امر قضا برای پیشبرد اهداف و آرمانهای امام راحل تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز