خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ناتو:

کرزی پیمان امنیتی با آمریکا را امضا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۶

«آندرس فوگ راسموسن» که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، افزود که مطمئن است افغانستان در نهایت پیمان امنیتی را امضا خواهد کرد و ناتو فرصت کافی خواهد داشت که برای دوره بعد از پایان ماموریت در این کشور برنامه‌ریزی کند.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گفت که احتمالا «حامد کرزی» رییس‌جمهوری افغانستان، با امضای پیمان امنیتی برای ادامه حضور نیروهای آمریکا و ناتو در این کشور پس از سال ۲۰۱۴ موافقت نمی‌کند و حق انتخاب در این مورد را به جانشین خود خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آندرس فوگ راسموسن» که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، افزود که مطمئن است افغانستان در نهایت پیمان امنیتی را امضا خواهد کرد و ناتو فرصت کافی خواهد داشت که برای دوره بعد از پایان ماموریت در این کشور برنامه‌ریزی کند.

طبق این پیمان امنیتی، پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در سال ۲۰۱۴ میلادی، ‌ بخش کوچکی از نیروهای آمریکایی به منظور ارائه آموزش و مشاوره به نیروهای افغان در افغانستان خواهند ماند.

وی پیش از این نسبت به عدم امضای توافق‌نامه امنیتی کابل و واشنگتن هشدار داده و تاکید کرده بود که چنین رویکردی به معنای پایان ماموریت ناتو در افغانستان خواهد بود.

راسموسن گفت که در صورت عدم امضای این توافق‌نامه، ناتو نمی‌تواند درباره تعیین شروط باقی ماندن نظامیان این سازمان در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی، با دولت این کشور به توافق دست یابد.

وی تاکید کرد که چنانچه این‌ توافق‌نامه امنیتی امضا نشود، چارچوب قانونی درستی در دست نخواهد بود و نمی‌توانیم بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی یک هیات آموزش، مشاوره و پشتیبانی در افغانستان داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز