خبرگزاری کار ایران

عارف:

در برخی دانشگاه‌ها همچنان چماق کمیته انظباتی؛ بر سر دانشجو است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۸۷

برخی تریبون‌دارها که نقشی در انقلاب نداشتند شخصیت‌های برجسته و طراز اول انقلاب را مورد هجمه قرار می‌دهند / وزارت علوم نیاز به آرامش دارد / اگر لازم باشد می‌توان اصول قانون اساسی را مورد تجدید نظر قرار داد / امام تکثر اندیشه‌ها را به عنوان نعمتی برای جمهوری اسلامی می‌دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: قانون اساسی وحی نیست و اگر لازم باشد می‌توان اصول آن را با ساز و کار ارائه شده در قانون اساسی مورد تجدید نظر قرار داد همانگونه که در سال ۶۸ مورد اصلاح قرار گرفت.

به گزارش ایلنا محمدرضا عارف در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده برق دانشکده فنی دانشگاه تهران با اشاره به ایام سالگرد پیروزی انقلاب، یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب را گرامی داشت و گفت: انقلاب اسلامی حاصل تلاش و از خود گذشتگی عظیم ملت ماست. یکی از اهداف بزرگداشت دهه فجر که هر ساله برگزار می‌شود در حقیقت هشداری است که از اهداف و آرمان‌های اصیل انقلاب دور نشویم.

وی با تاکید بر اینکه وحدت رمز پیروزی انقلاب ۵۷ بود، خاطرنشان کرد: در وحدت مورد نظرامام خمینی(ره)، منافع ملی و حیات طیبه نظام اسلامی مورد تاکید قرار می گیرد. تکثراندیشه‌ها و نظرات، امام را آزرده خاطر نمی کرد بلکه آن را به عنوان نعمتی برای جمهوری اسلامی می‌دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحران‌های مختلفی که انقلاب با وحدت و همدلی آحاد مردم و مسئولان تاکنون پشت سر گذاشته است، یادآور شد: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران غیر از مردم که نقش ارزنده و اصلی داشتند، روحانیون و روشنفکران بوِیژه دانشگاهیان در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه نقش تاثیرگذاری داشتند. من متاسف می‌شوم گاهی می بینم افرادی که در انقلاب نقش چندانی نداشتند و امروز تریبون‌دار شده‌اند شخصیت‌های برجسته و طراز اول این انقلاب را مورد هجمه قرار می دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر حسن حبیبی که در پیش نویس قانون اساسی نقش موثری ایفا کرد او را فردی با انصاف و معتدل نام برد و گفت: امام خمینی(ره) بر اجرای تمام اصول قانون اساسی تاکید داشت، امروز هم برای برون رفت از مشکلات کشور قانون اساسی باید محور اجماع تمام گروه‌های سیاسی قرار بگیرد. البته قانون اساسی هم وحی نیست و اگر لازم باشد می‌توان اصول آن را با ساز و کار ارائه شده در قانون اساسیمورد تجدید نظر قرار داد همانگونه که در سال ۶۸ مورد اصلاح قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جنبش دانشجویی ما در طول ۶ دهه گذشته نقش ارزنده و بی بدیلی در صحنه ‌های مختلف کشور ایفا کرد، گفت: جنبش دانشجویی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خود را رو در روی حکومت می‌دید و بعد از انقلاب در کنار حکومت قرار گرفت و گاهی نیز متاسفانه توجیه گر اقدامات دولت شد و این ایرادی است که به جنبش‌های دانشجویی وارد است.

عارف با بیان اینکه برای حفظ ارزش‌ها و رشد انقلاب باید نگاه تنگ نظرانه‌ای که طی این سال‌ها بر جو دانشگاه حاکم بوده تغییر کند، به برخی اعمال فشار‌ها بر وزارت علوم اشاره کرد و گفت: برای اینکه وزارت علوم به وظایف اصلی خود بپردازد نیاز به آرامش دارد و همه باید کمک کنند تا وزارت علوم علوم و دانشگاه ها بتوانند به برنامه های آموزشی و پژوهی خود با توجه به اهداف پیش بینی شده بپردازند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: فضای دانشگاه باید فضای باز و آرام باشد اما متاسفانه همچنان در برخی دانشگاه‌ها چماق کمیته انظباتی را روی سر دانشجو گذاشته‌اند، این روش باید تغییر کند.

عارف در پایان با اشاره به نقش فعالان دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در پیروزی انقلاب، یاد و خاطره مهندس مهدی بازرگان را گرامی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز