خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار با نوری المالکی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۵

ایران و عراق امکان همکاری‌های جدی در زمینه‌های انسانی و طبیعی در حوزه محیط زیست را داشته و اهمیت فراوان دارد که با هم افزایی در این زمینه مشکلات را حل کنند.

ایلنا: معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز ۱۲ بهمن ماه طی سفرش به عراق با نوری المالکی نخست وزیر آن کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که برای تقویت و پیشبرد همکاری‌های دو جانبه صورت گرفت، معاون رییس جمهور کشورمان با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید در دو زمینه تحکیم و گسترش روابط با همسایگان و نیز حل مشکلات محیط زیست، گفت: ایران و عراق امکان همکاری‌های جدی در زمینه‌های انسانی و طبیعی در حوزه محیط زیست را داشته و اهمیت فراوان دارد که با هم افزایی در این زمینه مشکلات را حل کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان دو کشور بر اجرایی کردن توافقات در بحثمحیط زیست تاکید کرد.

ابتکار خاطر نشان کرد که تاثیر صلح و محیط زیست بر یکدیگر جدی و غیرقابل چشم پوشی بوده، بنابراین برای دستیابی به محیط زیست سالم باید به صلح توجه ویژه داشت.

وی بر سه راهکار «حمایت از توافق نامه پنج جانبه کشورهای منطقه در مورد همکاری‌های محیط زیست و مقابله با پدیده گرد و غبار»، «ایجاد مکانیزم قوی همکاری دو جانبه» و نیز «ایجاد پارک‌های مشترک صلح و دوستی بین دو کشور» تاکید کرد.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی با استقبال از توسعه و تحکیم روابط دو جانبه در کلیه زمینه‌ها بر اهمیت محیط زیست و مشکلات مربوطه به ویژه ریزگرد‌ها اظهار امیدواری کرد که دو کشور بتوانند با همکاری یکدیگر به سمت حل مشکلات بروند.

وی همچنین با انتقاد از مشکلات باقیمانده از رژیم صدام و پدیده شوم تروریسم و دولت‌هایی که از آن به هر نحو ممکن پشتیبانی می‌کنند، وضعیت منطقه را در مقابل افکار و حملات تروریستی حساس عنوان کرد.

نوری المالکی بر ضرورت مقابله با تروریسم تاکید کرد و همکاری همه کشورهای منطقه به این منظور را با اهمیت شمرد.

در این ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق آقای حسن دانایی فر و هیات همراه معاون رییس جمهور کشورمان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز