خبرگزاری کار ایران

آقامحمدی خطاب به لاریجانی:

اگر عرف جایگزین آیین نامه شود نمی توان برنامه ها را جلو ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۵

نباید در فصل بودجه ریزی برای استان های محروم، سلیقه ای عمل شود. این به نفع مردم این مناطق نخواهد بود زیرا حق و حقوق آنها پایمال می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نباید در فصل بودجه ریزی برای استان های محروم، سلیقه ای عمل شود، گفت: این به نفع مردم این مناطق نخواهد بود زیرا حق و حقوق آنها پایمال می شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم آقامحمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۳ در تذکر آیین نامه ای با استناد به مواد ۲۲،۲۴، ۲۵،۱۱۲ و ۲۱۸ این آیین نامه افزود: در رابطه با بحثهایی که امروز صبح در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه انجام شد آیین نامه مورد توجه قرار نگرفت.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس آیین نامه در دفاع از طرح یا لوایحی سخنگوی کمیسیون به ایراد سخنانی می پردازد اما امروز شاهد بودیم با وجود حضور سخنگوی کمیسیون تلفیق اما رئیس این کمیسیون سخنرانی کرد.

وی با یادآوری دفاع لاریجانی در خصوص صحبت های مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که صحبت کردن رؤسای کمیسیون ها در برخی موارد عرف است در حالی که باید گفت اگر قرار باشد عرف جایگزین آیین نامه شود نمی توان برنامه ها را جلو ببریم.

آقامحمدی با بیان اینکه متأسفانه در تعیین برخی ناظران نیز سلیقه ای عمل می شود تصریح کرد: براساس ماده ۲۱۸ آیین نامه داخلی مجلس یک نفر از سوی مجلس به عنوان ناظر انتخاب می شود که لازم است کمیسیون مربوطه دو برابر آن را معرفی کند این در حالی است که در این باره نیز سلیقه ای عمل شده است به عنوان مثال شب گذشته رئیس مجلس اعلام کردند تا رئیس کمیسیون امنیت ملی در تیم ناظر هسته‌ای عضویت داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اگر قرار باشد به نفع استان های محروم کارنکنیم بسیاری از مشکلات دامنگیر کشور می شود؛ با توجه به فصل بودجه ریزی نباید سلیقه ای به منافع استان های محروم توجه شود زیرا در این صورت حق و حقوق مردم این مناطق نیز پایمال می شود.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر آقامحمدی گفت: همواره روال بر آن بوده که گاهی به جای سخنگو رئیس کمیسیون سخنرانی کند این در حالی است که یا سخنگو حضور نداشته و یا به تشخیص هیأت رئیسه کمیسیون، رئیس به دفاع از طرح ها و لوایح می پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز