خبرگزاری کار ایران

قوامی در موافقت با کاهش سهم صندوق توسعه ملی:

مناطق محروم منتظر تصمیم تاریخی نمایندگان ملت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۱۳

وظیفه دولت این است که یارانه سود تعطیلات بدهد تا منابع از مناطق برخوردار به مناطق غیر برخوردار برود که به این وسیله الگوی استقرار جمعیت تهیه شود.

نماینده مردم اسفراین گفت: وظیفه دولت این است که یارانه سود تعطیلات بدهد تا منابع از مناطق برخوردار به مناطق غیر برخوردار برود که به این وسیله الگوی استقرار جمعیت تهیه شود.

به گزارش خبرنگارایلنا، هادی قوامی در موافقت با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مبنی بر اختصاص ۹ درصد از درآمدهای صندوق توسعه ملی به پروژه‌های عمرانی مناطق محرومدر لایحه بودجه ۹۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا براساس اصل ۴۸ قانون اساسی نباید هر منطقه‌ای را به فراخور استعدادش رشد دهیم تا به گونه‌ای نباشد که تبعیض به وجود آید و درصد زیادی از مردم در نتیجه این تبعیض ها به کلان شهرها مهاجرت کنند؟

نماینده مردم اسفراین خاطر نشان کرد: از سال۸۵ تا سال ۹۰نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر فقط به جمعیت تهران اضافه شده است در صورتی که اگر ما این ۶هزار میلیارد تومان را در مناطق مختلف کشور صرف زیرساخت‌ها کرده بودیم که وظیفه اولیه دولت است، این اتفاق نمی‌افتاد.

وی در ادامه خطاب به احمد توکلی افزود: باید تدبیری بیاندیشیم که کل کشور عزیز شود وظیفه دولت این است که یارانه سود تعطیلات بدهد تا منابع از مناطق برخوردار به مناطق غیر برخوردار برود که به این وسیله الگوی استقرار جمعیت تهیه شود.

قوامی در پایان خطاب به نمایندگان گفت: مناطق محروم منتظر تصمیم تاریخی یکایک نمایندگان ملت هستند و منابع حاصل از این ثروت ملت باید صرف زیرساخت‌ها شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز