خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم اعلام کرد‎؛

اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری در بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۲۲

سیاست دولت این بوده که تورم را کاهش دهد / اگر دولت و کمیسیون تلفیق صلاح بداند ما هنوز فرصت داریم که این بودجه را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهیم.

رییس‌کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال از یارانه‌ها برای بیمه بیکاری و جوانان بیکار و جویای کار دو هزار میلیارد تومان عدد و ر قم گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌غلامرضا مصباحی ‌مقدم در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۹۳، امروز بعد ازظهر در جلسه ‌علنی مجلس شورای اسلام طی سخنانی با اشاره به مزیت جامع بودن بودجه سال ۹۳ اظهار داشت: یکی از شاخص‌های این بودجه که باید مطابق با اصل ۵۲ قانون اساسی رعایت شود، جامعیت آن است که تاکنون بودجه ‌های تصویب شده از چنین جامعیتی برخوردار نبوده است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تاکنون اصلاً بودجه مناطق آزاد را در بودجه کشور نداشته‌ایم، گفت: امسال در کمیسیون تلفیق بودجه مناطق آزاد ذکر شده که دولت باید در سال آینده بودجه ان رابیاورد که از این جهت نیز دارای جامعیت است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان در سر‌جمع بودجه ذکر نشده بود، مگر در ردیفهای پنهان. اما امسال در لایحه پیشنهادی دولت این پنهان کاری‌ها وجود ندارد و ان چه را که کمیسیون تلفیق تصویب کرده شفاف است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست دولت این بوده که تورم را کاهش دهد، تصریح کرد: نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که در بحثهدفمندی یارانه‌ها تورم افزایش می‌یابد.

مصباحی مقدم همچنین در خصوص بخش کشاورزی نیز عنوان کرد: در بود‌جه امسال به بخش کشاورزی کمتر پرداخته شده و این در حالی است که در بخش بیمه، کشاورزان ما واقعاً از این مسئله رنج می‌برند و تمام این‌ها باعثخواهد شد که انگیزه کشاورزان ما در تولید محصول کاهش پیدا کنند.

وی افزود: اگر دولت و کمیسیون تلفیق صلاح بداند ما هنوز فرصت داریم که این بودجه را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهیم.

وی با تاکید به مسئله حمایت از تولید اظهار داشت: مسئله حمایت از تولید با توجه به اینکه تاکید مقام معظم رهبری حمایت از تولید و نگاه به داخل بوده است، کل آنچه که از درآمد نفت باید برای توسعه صرف شود واریز می‌گردد. که بر اساس آن سی ویک درصد منابع نفتی ما به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه مشوق لازم در این بود‌جه برای سرمایه گذاری به وجود آمده است، تصریح کرد: نکته دیگر در این بودجه پیشنهادی این است که اجازه داده شده که از منابع صندوق ملی ۵/۳ میلیارد تومان به بانک‌ها داده شده است‌ که بانک‌ها بتوانند به ارائه تسهیلات بپردازند.

وی همچنین تاکید کرد: در بودجه بندهای جدیدی نیز برای حمایت از تولید ملی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت بخش‌سلامت خاطر‌نشان کرد: امسال در بودجه بالا‌ترین توجه به بخش‌ سلامت شده است؛ حدود سیزده هزار‌میلیارد تومان برای بخش سلامت کشور در نظر گرفته شده است و در بحثمالیات بر ارزش افزوده یک کاری کردیم که شیرین‌ترین درآمد برای شیرین‌ترین مصرف که‌‌ همان بهداشت و درمان است، مصرف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه این مطلب افزود: ‌ روستایی‌ها و خانم‌های خانه داری که تحت پوشش بیمه نیستند و تمام کسانی که تحت پوشش‌های حمایتی هستند از این منبع بیمه‌هایشان تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال از یارانه‌ها برای بیمه بیکاری و جوانان بیکار و جویای کار دو هزار میلیارد تومان عدد و ر قم گذاشته شده است.

مصباحی‌مقدم در بخشی از سخنان خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۱؛ دولت وقت برای هد‌فمند کردن یارانه‌ها ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده بود که مجلس با ۶۹ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد و علتش هم این بود که گفته می‌شد این یک جهش غیر قابل تحمل است. اما چگونه است که بعضی از دوستان می‌گویند که مبلغ ۶۹ هزار میلیارد تومان برای هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه ۹۳ زیاد است.

مصباحی مقدم در پایان خاطر‌نشان کرد: اگر کلیات بودجه را در نظر داریم تصویب کلیات به معنای مورد به مورد و جزئیات نیست. بلکه تصویب کلیات به معنی اجازه ورود به هزینه‌ها و در آمدهاست. یعنی اگر دوستانی امدند و گفتند که کلیات را تصویب نکنیم این به معنی توقف تصویب بودجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز