خبرگزاری کار ایران

اسماعیل نیا در موافقت با کلیات لایحه بودجه:

نباید توقع داشته باشیم که همه مشکلات کشور از طریق بودجه رفع شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۰۴

نظام بودجه ریزی عملیاتی و شفافیت در اعداد و ارقام از ویژگی های لایحه بودجه ۹۳ است / نگاه به تولید در لایحه بودجه ۹۳ تقویت شده است / تکیه بر منابع غیرنفتی از جمله منابع مالیاتی از نکات مثبت در لایحه بودجه سال آینده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کاهش وابستگی هزینه های جاری به نفت در لایحه بودجه چشمگیر است، افزود: شرایط ایده آلی نداریم و نباید توقع داشت که همه مشکلات کشور در بودجه برطرف شود.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل نیا در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده قانونمداری از سوی دولت رعایت شده است، افزود: نظام بودجه ریزی عملیاتی و شفافیت در اعداد و ارقام از ویژگی های لایحه بودجه ۹۳ است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته احکام بدون اعداد و ارقام و همچنین ابهاماتی در بودجه وجود داشت و این در حالی است که در لایحه بودجه سال آینده کاهش وابستگی هزینه های جاری کشور به درآمدهای نفتی چشمگیر است.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت ارز تک نرخی نیز از امتیازات لایحه بودجه است، ادامه داد: نگاه به تولید در لایحه بودجه ۹۳ تقویت شده است به طوری که از منابع هدفمندی یارانه ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار تولید قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به توجه به بخش سلامت در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده در اختیار بخش سلامت قرار می گیرد، ضمن اینکه توجه به بیمه روستاییان و زنان سرپرست خانوار در بودجه پیش بینی شده است.

وی همچنین توجه به حقوق ایثارگران را از دیگر ویژگی های لایحه بودجه ۹۳ عنوان کرد و گفت: سرمایه های بزرگ کشور ایثارگران هستند که همیشه مظلوم واقع شده اند.

اسماعیل نیا با بیان اینکه تکیه بر منابع غیرنفتی از جمله منابع مالیاتی از نکات مثبت در لایحه بودجه سال آینده است، افزود: در حالی درآمدهای مالیاتی دولت افزایش می یابد که نرخ مالیات برای مشمولان افزایش نمی یابد و این منبع از افرادی که از پرداخت مالیات فرار می کنند، تامین می شود.

اسماعیل نیا تاکید کرد: در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی ۳۵ میلیارد دلار در قالب های مختلف برای این بخش پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه دو درصد از سهم کل بودجه در اختیار استان ها قرار می گیرد، افزود: این به منظور خروج از تمرکززدایی در بودجه است که باید از امتیازات ویژه لایحه بودجه سال آینده تلقی کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: سهم ۲۹ درصد صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی محفوظ مانده است، به طوری که علاوه بر این دولت ورایز ۲ درصد از منابع صندوق توسعه ملی که در پایان سال گذشته برای پرداخت عیدانه از این صندوق برداشت شده بود، را پیش بینی کرده است.

وی توجه به مناطق محروم را یکی دیگر از نکات مثبت لایحه بودجه ۹۳ عنوان کرد و گفت: توجه نسبی به مناطق محروم صورت گرفته است به طوری که ۴۰۰ میلیارد تومان برای این بخش پیش بینی شده است.

اسماعیل نیا تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده ۱۰۰ میلیارد دلار برای تاسیسات نفتی و صنایع پایین دستی در اختیار دولت قرار می گیرد که این رقم برای اولین بار در لایحه بودجه پیش بینی می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه کشور در شرایط خاص و ویژه ای قرار دارد، افزود: وضعیت ایده آلی در کشور وجود ندارد که توقع داشته باشیم که همه مشکلات کشور از طریق بودجه رفع شود.

وی به ویژگی های لایحه بودجه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشاورزان ما تحقیر شده اند به طوری که بانک های عامل برای ارائه تسهیلات زمین های روستایی و تجهیزات آنها را به عنوان وثیقه قبول نمی کنند و زمین شهری را به عنوان وثیقه می پذیرند که این یعنی تحقیر کردن روستایی؛ این مشکل در لایحه بودجه رفع شده است.

اسماعیل نیا همچنین ادامه داد: بنگاه های کشاورزی تا ۵ نفر در لایحه بودجه ۹۳ از پرداخت مالیات معاف شده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین تصریح کرد: پیش بینی ۱۱ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم از ویژگی های لایحه بودجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز