خبرگزاری کار ایران

موسوی در مخالفت با کلیات بودجه ۹۳؛

سازوکار بدیعی برای رونق گرفتن خرید و فروش اوراق مشارکت در بودجه مشاهده نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۶۳

این بودجه باید در تراز چنین کشور و انقلابی باشد و بی تردید هرگونه انتقادی می بایستی از این منظر گفته و شنیده شود چرا که همه ما هدفی جز مجد و عظمت انقلاب اسلامی و خدمت به مردم نداریم ونخواهیم داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس نیز در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ با بیان اینکه درآمدهای بودجه سال آتی خوشبینانه پیش بینی شده است گفت: این موضوع کسری بودجه عظیمی را به کشور تحمیل می کند.

به گزارش ایلنا سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز و باوی در مخالفت با کلیات بودجه ۹۳ گفت: امروز ایران اسلامی در دهه چهارم موسوم به عدالت و پیشرفت در پیچ حساس تاریخی و در موقعیت ویژه و استراتژیک قرار دارد، از یک سو چشم مستضعفین و آزادیخواهان عالم به آینده و پیشرفت این نظام خدایی است و از سوی دیگر زورمداران و قدرت طلبان از هیچ اقدامی جهت جلوگیری از تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت منطقه ای و الگوی جهانی فروگذار نمی باشد از این رو بودجه سالیانه به عنوان برنامه عملیاتی و کاربست مالی در حرکت نظام اسلامی از جایگاه مهم برخوردار است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: این بودجه باید در تراز چنین کشور و انقلابی باشد و بی تردید هرگونه انتقادی می بایستی از این منظر گفته و شنیده شود چرا که همه ما هدفی جز مجد و عظمت انقلاب اسلامی و خدمت به مردم نداریم ونخواهیم داشت.

وی با طرح این سؤال که منطق اقتصادی افزایش غیر علمی و عملی ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی بودجه ۹۳ و پیش بینی تحقق درآمد ۶۳ هزار میلیارد تومانی از این محل چیست افزود: آیا به آثار و تبعات تورم زای این تصمیم در جامعه خسته از شوک های اقتصادی اندیشیده شده است؟

موسوی گفت: چگونه می توان از یک سو شاهد ادعای دولت یازدهم مبنی بر محیا بودن ساز و کارهای تحول در اقتصاد کشور در سال فرارو باشیم و از سوی دیگر شاهد افزایش نرخ ریالی ارز در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ بالغ بر ۸ درصد باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: مگر نه اینکه در بودجه ۹۳ شاهد بروز و ظهور سیاست های تشویقی دولت برای ایجاد رونق در فضای کسب و کار و تجارت در سال آتی باشیم پس چرا تدبیر و سازوکار بدیعی برای رونق گرفتن خرید و فروش اوراق مشارکت در بودجه مشاهده نمی شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: بودجه ریزان بدانند تمرکز این بودجه بر پروژه های بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی یعنی پدیده نامیمون اقتصاد ماکیاولیستی، یعنی افزایش فاصله سطح رفاه و معیشت مناطق محروم با مناطق توسعه یافته و برخوردار کشور، یعنی اقتصاد لیبرالی محض پول محور، یعنی تفکری که با رویکرد جهادی و انقلابی مردم و دولت در تقابل خواهد بود و بر محرومیت مناطق مرزی خواهد افزود و مستضعفان جامعه را خواهد رنجان، مگر نه اینکه شعار دولت یازدهم تغییر بر مبنای تدبیر بود.

وی گفت: ریل گذاری بودجه ۹۳ بر اساس منطق اقتصاد مقاومتی تنها راه مبارزه با تورم ۴۰ درصدی و نرخ رشد منفی ۶.۵ درصدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز