خبرگزاری کار ایران

افخمی در مخالفت با کلیات بودجه ۹۳؛

این لایحه منطبق با واقعیات جاری کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۷

در تنظیم لایحه بودجه ۹۳ جریان شبه‌ رانتی و رعایت نشدن شاخص‌ها توسط دولت در کمیسیون‌های تخصصی قابل مشاهده است.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات بودجه ۹۳ گفت: در این لایحه به اشتغال وعدالت در توزیع منابع و درآمدهای مالیاتی و نفتی توجه چندانی نشده است به بیان دیگر این لایحه منطبق با واقعیات جاری کشور نیست.

به گزارش ایلنا، شهروز افخمی با قرائت ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه و اصل ۴۸ قانون اساسی گفت: در تنظیم لایحه بودجه ۹۳ جریان شبه‌ رانتی و رعایت نشدن شاخص‌ها توسط دولت در کمیسیون‌های تخصصی قابل مشاهده است.

وی افزود: به طور مثال در شهرستان ملکان یک کتابخانه مرکزی وجود دارد و به تازگی نیز یک کتابخانه جدید افتتاح شده است در حالی که مقیاسه بین شهرستان ملکان و سایر شهرستان با جمعیت کمتر از ۵ هزار نفر، ‌ بی‌عدالتی موج می‌زند.

نماینده ملکان تصریح کرد: رشد ۱۰ درصدی مناطق کشور در لوایح بودجه پیش‌بینی شده است ولی در دولت قبل در حد حرف این مسئله باقی ماند.

افخمی خاطر نشان کرد: از دو رودخانه پر آب شهرستان ملکان حتی یک متر آب رودخانه مهار نشد آیا این مسئله در مغایرت با رشد مناطق کشور نیست؟ اعتبارات پیش‌بینی شده برای شهرستان ما همتراز با سایر شهرستان ها نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به بدهی سنگین دولت به پیمانکاران گفت: پیمانکاران در ورشستگی به سر می‌برند در حالی آنان طی سالهای متمادی و به تدریج کار خود را توسعه دادند وحالا دولت بدهی بسیار سنگینی به آنان دارد که هنوز پرداخت نکرده است البته بدهی پیمانکارانی پرداخت شده که با دولتمردان سر و سری دارند.

وی طرح‌های نیمه تمام هادی در روستاها را جزو پروژه‌های دانست که لایحه بودجه۹۳ به آن توجهی نکرده است.

نماینده ملکان در پایان خواستار توجه شفاف‌تر دولت و مجلس به مطالبات پیمانکاران شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز