خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی؛

برنامه‌های سالروز ورود امام راحل به کشور تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۳۵

در این مراسم اجرای سرود، شعرخوانی و سخنرانی توسط حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران برنامه های روز دوازدهم بهمن ماه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن صباغ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران بزرگترین تحول قرن بیستم بود، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با قیام خود غرور ملت‌های مستضعفی را که طی سالیان دراز مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنها باز گرداند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور پدیده‌ای بود که بنا به ماهیت؛ اهداف و سرنوشت خود در هیچ یک از معیارهای سیاسی جهان نمی‌گنجد.

صباغ با تاکید براین که پیروزی انقلاب اسلامی موجب تجدید حیات اسلام در جهان شد، گفت: انقلاب اسلامی، اعتماد به نفسی را که روزگاری پشتوانه تمدن بزرگ اسلامی بود، احیا کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی است که تاثیر آن در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیر مسلمان در بسیاری از کشورها و بیداری اسلامی که هم اکنون شاهد هستیم گواه روشنی بر این مدعاست. زیرا در کمتر مقطعی از تاریح شاهد پیروزی و تاثیرگذاری قاطع جنبشی صرفاً مردمی بوده ایم.

وی با بیان این که بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲ بهمن به معنای بزرگداشت آرمانهای اسلامی اعتقادات دینی است که جوهره انقلاب اسلامی را تشکیل می دهند، گفت: حضور آگاهانه مردم در مناسبات‌های ایام الله از مصادیق پاسداری ریشه‌های انقلاب اسلامی و خنثی نمودن تهدیدهای دشمنانی است که تلاش می‌کنند مردم حضور کم‌رنگ و کم‌فروغی در مراسم ایام الله دهه فجر به ویژه در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

صباغ ادامه داد: اکنون که در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم به منظور برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تکمیل حضور سیاسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و تاثیرگذاری حضور مردم در سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی با درون مایه‌ای برگرفته از معارف والای انقلاب اسلامی؛ مشارکت؛ همفکری و همیاری همه دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی؛ اجرایی و تشکل‌های مردمی بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اعلام برنامه‌های مربوط به مراسم دوازده بهمن گفت: ستادهای دهه فجر در بیش از ۸۵۰ شهر و شهرستان در سراسر کشور تشکیل شده است. یکی از مهمترین اهداف این ستادها گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ امام، رهبری و شهدا است و در این ستادها نقش جوانان و نوجوانان به صورت جدی مطرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه هفته استقبال از دهه مبارک فجر از پنجم تا یازدهم بهمن ماه اعلام شد، گفت: این هفته با هدف آمادگی مردم برای برپایی جشن های دهه فجر توسط نهادها، ادارات و سازمان ها، مساجد، مدارس و تزئین، آذین‌بندی خیابان‌ها، میادین و معابر عمومی همراه خواهد بود که ادای احترام و نثار گل به مرقد حضرت امام خمینی(ره) توسط اقشار مختلف مردم و مسئولان، شستشوی مرقد منور امام راحل با گلاب ناب کاشان، تزئین، گل‌آرائی حرم، آماده‌سازی و مهیا نمودن حرم برای استقبال از مردم در ۱۲ فروردین از جمله برنامه‌های هفته استقبال است.

صباغ همچنین در ادامه با اشاره به مراسم یوم الله دوازدهم بهمن ادامه داد: مراسم رسمی آغازین جشن های دهه فجر همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی رأس ساعت ۹:۳۳ دقیقه صبح شنبه دوازدهم بهمن با حضور امت امام(ره)، اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسئولان لشکری و کشوری در جوار شریف بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مراسم با برنامه نمادین صدای هواپیما، تک‌تک ساعت و لحظه شماری مردم همراه با بانگ تکبیر، تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب استان تهران گفت: در این مراسم برنامه های متنوعی نظیر برنامه گروه حاملان قرآن، شعرخوانی، اجرای سرود انقلابی، همخوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول رئیس قوه قضائیه و همچنین قرائت پیام خانواده شهیدان به محضر امام(ره) توسط یکی از خانواده معظم شهیدان برگزار خواهد شد.

صباغ با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های دیگر ویژه ۱۲ بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام راحل است، گفت: این مراسم در مکان تاریخی که امام عزیز(ره) پس از ورود به میهن اسلامی در سال ۵۷ به بهشت زهرا آمده است و آن سخنرانی تاریخی را ایراد فرمودند با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم اجرای سرود، شعرخوانی و سخنرانی توسط حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری خواهیم داشت.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب استان تهران با بیان اینکه همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام(ره) برنامه‌های ویژه دیگری خواهیم داشت، گفت: مراسمی در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی یادگار حضرت امام(ره)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی و همچنین بیان خاطراتی توسط حجت‌الاسلام دعایی نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات همراه با اجرای سرود و برنامه های هنری برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا، گلباران مسیر حرکت از فرودگاه تا بهشت زهرا، حرکت دوچرخه‌سواران همزمان با رژه موتورسواران، به صدا درآوردن ناقوس کلیساها و دیگر معابد ادیان الهی، نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم الله دوازده بهمن در تمامی مدارس، به صدا درآوردن سوت کشتی ها و بوق قطارها، گلباران منزل حضرت امام خمینی(ره) در خمین، گلباران بیت حضرت امام(ره) در قم، اجرای برنامه و گلباران منزل حضرت امام(ره) در نجف اشرف، ترکیه و نوفل لوشاتو از دیگر برنامه های روز دوازده بهمن خواهد بود.

همچنین صباغ تصریح کرد: همچنین پرده‌خوانی انقلاب در مجامع فرهنگی - هنری نور تهران ساعت ۱۰:۰۰ صبح ۱۲ بهمن، به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان به حوادثدوران پیروزی انقلاب اسلامی و بیان خاطرات سال ۵۷ و شهدای انقلاب اسلامی و بیان وقایع و جنایت های رژیم پهلوی و همچنین مقاومت ملت ایران تا پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همزمان با مراسم های یاد شده اجتماع طلاب و روحانیون پایتخت نیز همزمان با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی با عنوان نقش روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ساعت ۱۰:۰۰ صبح در حوزه علمیه باقرالعلوم برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به تمهیدات و اقدمامات انجام شده برای برگزاری مراسم یوم الله دوازده بهمن گفت: تهیه و چاپ پوستر، تراکت و سایر اقلام تبلیغاتی، هماهنگی کامل با نیروی انتظامی و سازمان های خدماتی و بهداشتی به منظور فراهم نمودن تسهیلات لازم برای شرکت‌کنندگان در مراسم حرم مطهر، هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی و متروی تهران برای ایجاد تسهیلات ویژه ایاب و ذهاب مردم در مراسم از ساعت ۶:۳۰ صبح، هماهنگی لازم برای برقراری غرفه های فرهنگی، هنری، نمایشگاهی و پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم، برگزاری جشن های انقلاب در مساجد، مدارس و ادارات، برگزاری همایش‌ها و نشست های تخصصی، برگزاری یادواره شهدا در مساجد و برگزاری جشن کاروان نمادین ورود حضرت امام(ره) در برخی از شهرستان ها از جمله این تمهیدات و اقدامات می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز