خبرگزاری کار ایران

شریعتی در موافقت با کلیات بودجه:

در بودجه یکساله قرار نیست همه مشکلات حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۳۲

ما از جانب تحقق منابع اطمینان داریم افزایش مالیات باعثاتکا بودجه به منابع پایدار خواهد شد / این رای موافق به بودجه حمایت از مردم و کاهش بیکاری است.

نماینده موافق کلیات لایحه بودجه ۹۳ گفت: در بودجه یکساله قرار نیست همه مشکلات کشور حل شود اما بودجه لازم است کار‌شناسی شده باشد و کمک کند که تورم کاهش پیدا کند رشد افزایش پیدا کند و اقتصاد به بخش خصوصی برود.

به گزارش ایلنا، محمدباقر شریعتی در موافقت خود با کلیات لایحه بودجه ۹۳ سال آینده گفت: دولت و مجلس دو بال هستند که با هم حرکت می‌کنند تا کار‌ها را هماهنگ کنند. بودجه سند مالی یک ساله دولت برشی از برنامه پنج ساله و بیست ساله است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله پنجم رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده بود، گفت: با این وجود امروز رشد اقتصاد ما منفی ۷ درصد است اما در بودجه‌ای که دولت آورده است پیش بینی شده این رشد اقتصادی برای سال آینده به ۳.۳ دهم درصد برسد که هر چند نسبت به برنامه کاهش دارد، اما با توجه به رکود تورمی، دولت همه کار کرده است که کشور را از شرایط رکود به شرایط در حال توسعه برساند.

شریعتی ادامه داد: در بودجه یکساله قرار نیست همه مشکلات کشور حل شود اما بودجه لازم است کار‌شناسی شده باشد و کمک کند که تورم کاهش پیدا کند رشد افزایش پیدا کند و اقتصاد به بخش خصوصی برود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه تلاش کرده از تولید و بخش خصوصی حمایت کند، گفت: طرح‌های عمرانی در بودجه اولویت‌بندی شده است پیش‌بینی شده سال آینده ۲۵۰ طرح مهم به نتیجه برسد مطالبات پیمانکاران از منابع مناسب دیده شده از طریق فروش شرکت‌ها، از محل خزانه، ‌ منابع ملی صندوق توسعه و مانند پیش‌بینی شده است و بودجه عمرانی کشور نسبت به عملکرد سال جاری ۲۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین برای استفاده از منابع خارجی ۳۵ میلیارد دلار فاینانس دیده شده است پیش بینی بودجه برای خرید تضمیمی محصولات کشاورزان‌، حمایت از تولید و کاهش بیکاری دیده شده و تلاش شده بودجه تنها در متن تبصره‌ها باشد و قانون برای اجرای بودجه تغییری نکند.

شریعتی با اشاره به اینکه بودجه شفافیت دارد و منابع آن دیده شده است، گفت: ما از جانب تحقق منابع اطمینان داریم افزایش مالیات باعثاتکا بودجه به منابع پایدار خواهد شد. تقویت نظارت بر عملکرد مناطق آزاد از ویژگی‌های بودجه است هم چنین بودجه بهزیستی‌، بهداشت و بیمه افزایش پیدا کرده است از دست درازی به منابع صندوق توسعه ملی خودداری شده است این‌ها می‌تواند امید‌ها را زیاد کند.

وی با بیان اینکه رای دادن به بودجه رای دادن در حمایت از دولت نیست، اضافه کرد: این رای موافق به بودجه حمایت از مردم و کاهش بیکاری است.

شریعتی همچنین با اشاره به نطق احمد توکلی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ گفت: ‌ آقای توکلی می‌گویند که نحوه رسیدگی به لایحه بودجه ۹۳ را قبول ندارد این ما هستیم باید نحوه رسیدگی به بودجه را اصلاح کنیم دولت در این زمینه نقشی ندارد اما اگر مقایسه کنیم بودجه امسال نسبت به بودجه سالهای گذشته‌ پویا‌، شفاف و صادق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز