خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در موافقت با کلیات لایحه بودجه:

یارانه نقدی ثروتمندان حذف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۰

بودجه خرید گندم از کشاورزان داخلی از ۸ هزار میلیارد به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت / لایحه بودجه در جهت توسعه عدالت گستری ۴ هزار میلیارد تومان برای متوازن سازی شهرستان‌ها از سرجمع بودجه اختصاص داد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ از حذف یارانه‌بگیران ثروتمند و ایرانیان خارج از کشور از لیست دریافت یارانه نقدی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در موافقت با کلیات لایحه بودجه گفت: اگرچه این لایحه ممکن است اشکالاتی داشته باشد ولی علت اصلی آن قوانینی است که برای تهیه بودجه مورد استناد قرار می‌گیرد و مجلس، دولت و مراکز پژوهشی باید اشکالات این قوانین را رفع کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: ۵۸ بند الحاقی یا به لایحه بودجه افزوده شد یا از آن حذف شد که این الحاق موجب انضباط بیشتر بودجه و رفع نقایص آن شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ را واقعی‌تر کرد، گفت: با افزوده شدن تبصره ۲۲ به این لایحه تحقق حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد. براساس این تبصره دولت اجازه می‌یابد ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی را جذب و در حوزه‌های نفت، گاز، برق و آب هزینه کند. همچنین با افزوده شدن ۲۰ حکم جدید حمایت از تولید، ایجاد فرصت برای تنفس سرمایه از جمله سرمایه درگردش واحد‌های تولید و مناسب‌سازی فضای کسب و کار موجب بهتر شدن لایحه بودجه شد.

وی افزایش ۲۴ درصدی اعتبارات بخش سلامت را از دیگر مزیت‌های لایحه بودجه سال ۹۳ نسبت به بودجه سال جاری برشمرد و افزود: در سال ۱۳۹۳،۲۲ میلیون نفر جمعیت روستایی و شهری تحت پوشش سلامت قرار می‌گیرند.

حاجی‌دلیگانی با استقبال از افزایش ۲۲ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: لایحه بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمان اوقاف و امور خیریه و ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمان صداوسیما اختصاص داد.

به گفته نماینده شاهین‌شهر بودجه ۲۷ دستگاه اجرایی در لایحه بودجه ۱۳۹۳ براساس بودجه‌ریزی عملیاتی تنظیم شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه توجه به بنیه دفاعی کشور را از دیگر نقاط مثبت لایحه بودجه دانست و افزود: کمیسیون تلفیق افزون بر بودجه پیش‌بینی شده توسط دولت، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه بخش دفاعی کشور افزود. بنابراین کشور در سال آینده بهتر از قبل می‌تواند خود را در برابر تهدیدات استکبار جهانی و آمریکا آماده کند.

حاجی‌دلیگانی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای بخشی از قانون جامع ایثارگران در سال ۱۳۹۳ خبر داد.

وی کاهش هزینه‌های جاری به میزان ۷ درصد را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده برشمرد و افزود: لایحه بودجه در جهت انضباط مالی دستگاه‌های اجرایی اقدام به حذف ۲۲ درصد از ردیف‌های متفرقه دستگاه‌های اجرایی که عمدتا مربوط به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بود اقدام کرد. همچنین این لایحه از دست‌اندازی به صندوق توسعه ملی پیش‌بینی‌های خوبی دارد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی را از دیگر ویژگی‌های بودجه سال آینده برشمرد و افزود: لایحه بودجه در جهت توسعه عدالت گستری ۴ هزار میلیارد تومان برای متوازن سازی شهرستان‌ها از سرجمع بودجه اختصاص داد. همچنین اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری و توجه ویژه به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را مبنای تصمیم‌گیری خود قرار داد.

حاجی‌دلیگانی از کنترل آب‌های مرزی در سال آینده خبر داد و افزود: با اختصاص ۱۰ میلیارد دلار برای کنترل آب‌های مرزی همچنین با اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به مجتمع‌های آب روستایی، ۶۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه دولت به بهسازی روستا‌ها و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌های روستایی و شهرستان‌ها انتظار می‌رود در سال ۹۳ طرح‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور با جهش روبرو شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به دیگر ویژگی لایحه بودجه سال آینده گفت: براساس تصویب کمیسیون تلفیق اسناد عادی نیز به عنوان وثیقه از سوی بانک‌ها در سال آینده پذیرفته می‌شوند همچنین استمهال سه ساله وام‌ها، ‌اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان به ایجاد شهرک‌های کشاورزی، اختصاص هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار و افزایش سه هزار میلیارد تومانی بودجه خرید گندم از کشاورزان داخلی از جمله ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۳ است.

وی یادآور شد: بودجه خرید گندم از کشاورزان داخلی از ۸ هزار میلیارد به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز