خبرگزاری کار ایران

اختلافات دولت و مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۹۴

تصمیم آمریکا برای تسلیح تروریست ها در سوریه بر فضای کنفرانس بین المللی ژنو۲ بازتاب منفی می‌گذارد و باعثمی‌شود که هر گونه راه حل سیاسی برای بحران در این کشور از طریق گفت‌و‌گو با مشکل مواجه شود.

اختلافات هیئت‌های مخالفان و دولت سوریه در مذاکرات ژنو به علت مساله «تروریسم» همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، شب گذشته هیئت مذاکره کننده دولت سوریه بیانیه‌ای را پیشنهاد داد که در آن تصمیم دولت آمریکا برای حمایت از گروه‌های تروریستی را محکوم می‌کند اما هیئت مذاکره کننده ائتلاف مخالفان سوری حاضر به پذیرش این بیانیه نشد.

هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در این بیانیه تاکید کرد که همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو۲ بر اساس طرح روسیه - آمریکا که به صراحت خواستار پایان خشونت و تروریسم در سوریه است، آمریکا در اقدامی بر خلاف مذاکرات و مخالف با روح کنفرانس ژنو تصمیم به از سر گیری تسلیح گروه‌های مسلح در سوریه می‌گیرد.

این بیانیه تصمیم آمریکا برای تسلیح گروه‌های تروریستی را بر خلاف قطعنامه شماره ۱۳۷۳ شورای امنیت دانست.

هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو در بیانیه خود هشدار داد که چنین اقداماتی بر فضای کنفرانس بین المللی ژنو۲ بازتاب منفی می‌گذارد و باعثمی‌شود که هر گونه راه حل سیاسی برای بحران سوریه از طریق گفت‌و‌گو با مشکل مواجه شود.

این بیانیه اقدام آمریکا برای از سرگیری تسلیح گروه‌های تروریستی در سوریه را محکوم کرده و از آمریکاو دیگر کشورهایی که به تروریست‌ها سلاح می‌دهند می‌خواهد فورا این گونه اقدامات را متوقف کنند، زیرا باعثشکست مذاکرات ژنو می‌شود.

در همین حال، هیئت مذاکره کننده دولت سوریه تاکید کرد که ائتلاف مخالفان سوری با این بیانیه مخالفت کرد که این خود نشان می‌دهد مخالفان سوری برای توقف خشونت و مبارزه با تروریسم هرگز جدی نیست و از زیر بار هر گونه اقدام و تصمیمی برای محکومیت کمک مالی، تسلیحاتی و آموزش تروریست‌ها، شانه خالی می‌کند.

روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر موافقت کنگره آمریکا با از سرگیری کمک‌های تسلیحاتی به گروه‌های مسلح در سوریه از طریق اردن منتشر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز