خبرگزاری کار ایران

موافقت شورای امنیت با اعزام نیروهای نظامی جدید به آفریقای مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۴۶

بر اساس این تصمیم قرار است حدود ۵۰۰ نیروی نظامی جدید به آفریقای مرکزی اعزام شود اما هنوز زمان اعزام این نیروها مشخص نیست.

مقام‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به اعزام نیروهای نظامی جدید به جمهوری آفریقای مرکزی رای مثبت دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ بر اساس این تصمیم قرار است حدود ۵۰۰ نیروی نظامی جدید به آفریقای مرکزی اعزام شود اما هنوز زمان اعزام این نیروها مشخص نیست.

سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرده بود که حداقل به ۱۰ هزار نیروی جدید برای بازگردان آرامش به جمهوری آفریقای مرکزی نیاز است.

«ژرار آرو» پس از رای گیری گفت: «واقعا نیازمند اعزام نیروهای اروپایی هستیم زیرا درحال حاضر نیروهای ما در حال حمایت از ۱۰۰ هزار نفری هستند که از ترس درگیری های داخلی در فرودگاه تجمع کرده‌اند.»

در حال حاضر، هزار و ۶۰۰ سرباز فرانسوی و پنج هزار نظامی آفریقایی به این کشور اعزام شده‌اند.

این اقدام هم‌زمان با خروج شورشیان «سلکا» از شهر «بانگی»، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی تحت نظارت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل همراه بود.

از ماه مارس گذشته٬ درگیری میان شورشیان سلکا با شورشیان موسوم به «بالاکا» سبب شده تا بیش از یک میلیون شهروند مجبور به ترک خانه‌های خود شوند.

این درگیری ها تاکنون مرگ هزاران نفر را نیز درپی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز