خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر خارجه پیشین روسیه:

همکاری ایران و روسیه در جهت خدمت به ثبات بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۹۳

مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه، بیش از پیش و در سطح بالایی گسترش یابد.

ایگور ایوانوف، وزیر امور خارجه پیشین و دبیر پیشین شورای امنیت ملی روسیه، ‌ با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره مناسبات دو جانبه به ویژه در حوزه همکاری‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار، سفر مقامات عالی‌رتبه ایران و روسیه را گام مهمی در جهت توسعه روز افزون روابط راهبردی دو کشور قلمداد کرد و بر لزوم تداوم رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور پیرامون مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور این کشور، ‌ ابزار امیدواری کرد: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه، بیش از پیش و در سطح بالایی گسترش یابد.

او هم‌چنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف همکاری بین دو کشور به ویژه همکاری‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، ‌ برآمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور فراهم کردن زمینه‌های همکاری، ‌ با نگاه راهبردی به روابط دو کشور، تاکید و این روابط را در راستای مصالح و منافع دو کشور و نیز در خدمت به صلح و ثبات در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی دانست.

ظریف، با ابراز امیدواری نسبت به سفر رییس‌جمهور روسیه به تهران در آینده‌ای نزدیک به برنامه دیدار آتی دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس ایران از مسکو و گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور اشاره کرده و انجام این سفر‌ها را گامی مهم و موثر در ارتقای سطح روابط دو کشور خواند.

ایگور ایوانوف نیز ضمن ابراز خرسندی از توافق هسته‌یی اخیر و آغاز روند عادی‌سازی پرونده هسته‌یی ایران، اقدامات انجام شده از سوی ایران را گامی در راستای ترسیم تصویر واقعی و مثبت ایران در جامعه بین‌الملل قلمداد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در امور مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه‌های راهبردی ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های لازم به منظور توسعه این همکاری‌ها بین اندیشمندان و پژوهشگران دو کشور فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز