خبرگزاری کار ایران

جعفری در تذکری شفاهی:

عجله در برخی موارد استقلال مجلس را حفظ نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۱۳

در لایحه هدفمندی یارانه‌ها آن قدر عجله شد که این لایحه با بسیاری از مواد قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس در تضاد است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید بر اساس اصول مختلف قانون اساسی مسیر لازم برای یک لایحه و طرح را طی کند، در برخی موارد به گونه‌ای عجله می‌کنیم که استقلال مجلس حفظ نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم جعفری در تذکری شفاهی با بیان اینکه مجلس باید بر اساس اصول مختلف قانون اساسی مسیر لازم برای یک لایحه و طرح را طی کند، عنوان کرد: در برخی موارد به گونه‌ای عجله می‌کنیم که استقلال مجلس حفظ نمی‌شود.

وی افزود: در لایحه هدفمندی یارانه‌ها آن قدر عجله شد که این لایحه با بسیاری از مواد قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس در تضاد است.

جعفری با استناد به ماده ۱۶۶ از آئین نامه داخلی مجلس عنوان کرد: هر گونه تغییری که قرار باشد در ارقام بودجه صورت گیرد، نمایندگان باید ۱۰ روز برای اظهار نظر وقت داشته باشند. نمی‌ خواهم بگویم برخورد به ظاهر پادگانی بود اما نباید اینقدر هم عجله کنیم زیرا بحثبودجه و قانون هدفمندی یارانه ها بسیار عظیم است.

وی همچنین در بخشی دیگر از تذکر شفاهی خود گفت: تمام نمایندگان باید در یک کمیسیون عضو باشند و بتوانند در جلسات کمیسیون‌های دیگر حضور پیدا کنند و اظهار نظر کنند اما من با اینکه در جلسات کمسیون تلفیق حاضر شدم، اجازه اظهار نظر به بنده داده نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز