خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۳ /

مذاکرات هسته‌ای طی هفته‌های آتی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۲۸

هنوز زمان دقیق سفر اشتون به ایران نهایی نشده است / معتقدیم نظارت بر برنامه اقدام مشترک باید دقیق و به روز باشد تا طرف‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص پیش بینی‌ها از زمان ادامه مذاکرات هسته‌ای گفت: جزئیات دوره بعدی مذاکرات هنوز نهایی نشده است، ولی مذاکرات طی هفته‌های آتی برگزار می‌شود، اما زمان و محل دقیق آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص افزایش تیم کار‌شناسی مربوط به اجرای توافق ژنو به ۱۲۰ نفر گفت: اجرای برنامه اقدام مشترک مساله‌ای است که کار آن با نهاد‌ها و وزارت خانه‌های مختلف کشور که هریک به نوعی درگیر موضوع تحریم‌ها هستند، انجام می‌شود، به همین منظور در دبیرخانه‌ای که در وزارت امور خارجه برای اجرای برنامه اقدام مشترک تشکیل شده است، نظارت بر اجرای توافقات موسسات مختلفی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور چند نهاد برای زیر مجموعه این دبیرخانه پیش بینی شده است، گفت: تعداد صدوبیست نفری که گفته شد، سقف تیم کار‌شناسان است اما انچه که هم اکنون تشکیل شده نمایندگانی از گروههای مختلف هستند تا کار را با دقت پیش ببرند. در ادامه جز ئیات بیشتر در خصوص نحوه اجرای سازمانهای مربوطه روز به روز اطلاع رسانی خواهد شد چرا که معتقدیم نظارت بر برنامه اقدام مشترک باید دقیق و به روز باشد تا طرف‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه در خصوص تسهیل ارتباطات و تسهیل دانشجویان خارج از کشور عنوان کرد: موضوع تسهیل ارتباطات و ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور و دانشجویان از دغدغه‌های وزارت امور خارجه بوده و هست که طی فعالیت دولت جدید نیز در دستور قرار گرفته است. در این رابطه مناسبات با دیگر کشور‌ها به افزایش سطح رفت و امد‌ها کمک می‌کند تا تسهیلات برای ایرانیان خارج از کشور نیز افزایش پیدا کند. این مسئله هم اکنون در دستور کار است و در صورتی که به تصمیم جدیدی در این خصوص برسیم اعلام خواهد شد.

در ادامه خبرنگاری از ادامه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در نیویورک از افخم پرسید که آیا وزرات امور خارجه ادامه این مذاکرات را تایید می‌کند که افخم پاسخ داد: جزئیات دوره بعدی مذاکرات هنوز نهایی نشده است، ولی مذاکرات طی هفته‌های آتی برگزار می‌شود، اما زمان و محل دقیق آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در خصوص زمان سفر اشتون به تهران نیز گفت: طی دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با خانم اشتون بحثدعوت وی مطرح شد که این مسئله در دستور کار است. این دعوت یک دعوت باز است که متعاقب نهایی شدن آن اطلاع رسانی خواهیم کرد، اما هنوززمان دقیقی بین طرفین برای این سفر نهایی نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص اظهارت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص دفتر موقت اژانس در ایران گفت: این مسئله هنوز در دستور کار ما قرار نگرفته است

وی در خصوص اظهارات اخیر اوباما نسبت به توافقات انجام گرفته، گفت: آنچه مشخص است این است که ما به عنوان کشوری صلح دوست و دارای سابقه تمدنی و ملتی صلح طلب در جهان از شنیدن پیام صلح و آشتی خوشحال می‌شویم، اینکه جهان به سمت گفت‌و‌گو پیش برود، مایه خوشحالی همه ملتهاست.

افخم با تاکید بر اینکه در موضوع هسته‌ای هم اجرای تعهدات و هم احترام به حقوق هسته‌ای ملت ایران و دانش بومی ما برای ما مورد توجه است، تاکید کرد: این یک دانش بومی است که ملت ایران به واسطه استعداد جوانان خود به آن رسیده است و در صدد است که تا از آن برای پیشرفت کشور استفاده کند. ما مصمم هستیم که حقوق خود را حفظ کنیم از سوی دیگر امیدواریم این واقع بینی در دولت مردان آمریکایی که زمینه آن نیز ایجاد شده است بیش از پیش افزایش پیدا کند و ما علاوه بر اظهارات صورت گر فته ان را در عمل هم ببینیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز