خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با کوفی عنان:

شخصیت های متنفذ باید از ظرفیت های خود برای کم کردن خشونت استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۴

ایران سرمایه ای ارزشمند برای ثبات صلح در منطقه است و هر کس بخواهد آن را ندیده بگیرد؛ به اهداف خود نمی رسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تلاش برای نهادینه کردن صلح در جهانی که شاهد جنگ های منطقه ای در آن هستیم؛ کاری پسندیده و مورد احترام است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار کوفی عنان؛ جهان عاری از خشونت را یک اصل انسانی خواند و گفت: از شخصیت های متنفذ و قابل احترام برای ملل مختلف؛ همین انتظار می رود که از ظرفیت های شخصیتی خود برای کم کردن خشونت بین انسانها استفاده کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد مؤسس بنیاد متنفذین؛ یعنی نلسون ماندلا را گرامی داشت و گفت: تلاش برای نهادینه کردن صلح در جهانی که شاهد جنگ های منطقه ای در آن هستیم؛ کاری پسندیده و مورد احترام است.

وی با یادآوری آیه ۳۲ سوره مائده که مربوط به زمان حضرت آدم و فرزندان بنی اسرائیل است؛ گفت: تلاش برای نجات انسانها از ظلم و جنایت؛ در ادیان آسمانی؛ به خصوص اسلام چنان اهمیت دارد که می گوید هر کس؛ کسی را بی گناه در زمین بکشد؛ انگار همه مردم را کشته و هرکس کسی را از مرگ نجات دهد؛ انگار تمام مردم دنیا را زنده نگه داشته است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اتفاقات خونین در نقاط مختلف جهان؛ مخصوصاً در منطقه خاورمیانه؛ گفت: نقش استبداد و استعمار در این اتفاقات برجسته است که اول با ظلم؛ انسانها را به ستوه در می آورند و سپس با فریب کاری آنها را به جان هم می اندازند.

وی خلق گروههای تروریستی در جهان را کار قدرت های استکباری دانست و گفت: آتشی را که این قدرتها روشن کرده اند؛ روزی دامن خودشان را هم می گیرد که می بینیم در بسیاری از کشورها گرفته است.

کوفی عنان نیز با ستایش از نقش و جمهوری اسلامی برای برقراری آرامش بویژه در منطقه گفت: ایران سرمایه ای ارزشمند برای ثبات صلح در منطقه است و هر کس بخواهد آن را ندیده بگیرد؛ به اهداف خود نمی رسد.

رئیس بنیاد متنفذین در پاسخ سؤال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که چرا تلاش های صلح جویانه خود را در سوریه متوقف کرده اید؟؛ گفت: واقعیت این است که کارهای سازمان ملل ناموفق بود و بسیاری از کشورها روی کاغذ تعهداتی را می دادند که در عمل فراموش می کردند.

رئیس سابق سازمان ملل در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص اوضاع آشفته بعضی از مناطق قاره آفریقا نیز گفت: تلاش می کنیم که مردم آفریقا؛ بیش از این قربانی خشونت ها قومی و فرقه ای نشوند.

مارتی آهتی ساری و ارنستو زدیلو؛ رؤسای جمهور پیش فنلاند و مکزیک هم در این دیدار با تاکید بر جایگاه ایران در جهان؛ به بیان دیدگاههای خویش درخصوص مسایل مختلف پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز