خبرگزاری کار ایران

بروجردی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ترکیه به تهران:

امیدواریم سفر اردوغان با تغییر سیاست ترکیه نسبت به سوریه همراه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۵۶

نگاه ما به سند ژ نو به عنوان چشم اندازی است که تصویب شده و طی آن پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی از شورای امنیت خارج و به اژانس بر می‌گردد و همچنین تحریم‌ها از بین می‌رود

رییس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:: امیدواریم سفر اردوغان به ایران با تغییرات اساسی در سیاست ترکیه در ارتباط با مسئله سوریه همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاء الدین بروجردی درحاشیه مراسم رونمایی از اولین گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا ۲۰۱۳ در جمع خبرنگاران در خصوص سفر اردوغان به تهران گفت: این سفر مهمی است که ما امیدواریم طی آن شاهد تغییرات اساسی در سیاست ترکیه در ارتباط با مسئله سوریه باشیم.

وی با بیان اینکه ما با کشور ترکیه همسایه هستیم، گفت: باید تلاش کنیم که علی‌رغم سیاست آمریکا در منطقه صلح حاکم باشد و اجازه ندهیم ارسال سلاح‌ به تروریست‌ها ادامه داشته باشد.

بروجردی افزود: در سفر اردوغان به ایران جدای بحثهای دو‌جانبه تحولات منطقه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص نظر مجلس درخصوص توافقات ژنونیز گفت: ما وضعیت را رصد می‌کنیم، ‌‌ همان طور که رهبری فرمودند ما به آمریکا بدبینیم ما هم در مجلس نیز همین نظر را داریم، اما جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود پای بند است.

وی گفت: نگاه ما به سند ژ نو به عنوان چشم اندازی است که تصویب شده و طی آن پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی از شورای امنیت خارج و به اژانس بر می‌گردد و همچنین تحریم‌ها از بین می‌رود و ما می‌توانیم همچون سایر کشورهای دارای فن آوری هسته‌ای به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تکلیف تشکیل دبیرخانه اجرای توافق نامه ژنو که عراقچی وعده آن را داده بود، به کجا رسیده است، گفت: ‌صرف نظر از این ساختار مجلس وظیفه نظارتی دارد ما با جلسات متعددی که با مسئولان وزارت امور خارجه داشته و داریم این تحولات را پی‌گیری می‌کنیم. ضمن اینکه از چنین شاهکاری نیز استقبال می‌کنیم و قرار است نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در صورتی که چنین دبیرخانه‌ای تشکیل شود در آن حضور داشته باشند البته این پیشنهاد جدیدی است وهنوز شکل عملیاتی به خود نگرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی برای اینکه با توجه به اینکه قرار است ظریف روز سه شنبه در جلسه کمیسیون حاضر شود چه مباحثی مورد بحثقرار خواهد گرفت، گفت‌: بودجه وارد دستور مجلس شده و در این صورت کار کمیسیون‌ها متوقف خواهد شد. ما منتظر هستیم ببینیم که امروز چه می‌شود.

خبرنگار دیگری عنوان کرد که ابو‌ ترابی‌فر نائب رئیس مجلس اعلام کرد که بودجه ‌چهارشنبه در دستور کار قرار می‌گیرد که بروجردی‌ گفت‌: در این صورت کمیسیون‌ها مثل همیشه کار خود را می‌‌کنند و اگر از آقای ظریف برای روز سه‌شنبه دعوت شده باشد، وی مثل همیشه خواهد آمد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص درخواست ۱۵۰ نماینده برای انتشار متن اجرایی توافقات گفت: پیشنهاد بنده به آقای عراقچی این بود که با توجه به اینکه آمریکا این متن را از دیدگاه خود منتشر کرده که وی نیزمعتقد بود این دیدگاه درست نیست، آمریکا تلاش کرده رویکرد خود را به افکار عمومی جهان غالب کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان اعلام کردند که در صورت عدم انتشار این متن از وزیر امور خارجه سوال خواهند کرد، گفت: سوال از وزیر که همیشه هست.

رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی در خصوص اظهارات کریمی قدوسی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه رهبری موافق توافقات ژنو نیستند، گفت: ما که سخنگوی رهبری نیستیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: مسئولان آژانس‌ بار‌ها از مجموعه‌های هسته‌ای ما بازدید کردند‌، ‌چرا که فعالیت‌های هسته‌ای ما همیشه شفاف بود. حتی ما در زمان اجلاس عدم تعهد برخی از نمایندگان حوزه این اجلاس و خبرنگاران را نیز به سایتهای خود بردیم این کار برای اعتماد سازی صورت گرفت و اگر لازم باشد باز هم این بازدید‌ها صورت خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز