خبرگزاری کار ایران

محمد‌جواد لاریجانی در دانشگاه تهران: / ۱ /

معتقد نیستم چرخهای سانترفیوژ؛ موجب کندشدن چرخ‌های اقتصادی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۸۷

ما در انقلاب اسلامی نظامی سیاسی و اجتماعی مبتنی بر فقه سیاسی تشکیل دادیم که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه گفت: معتقد نیستم چون چرخهای سانتریفیوژهای ما زیاد چرخیده است موجب کند شدن چرخهای اقتصادی ما شده است و این حق ما است که عرصه خصوصی و عمومیمان را براساس اسلام برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد لاریجانی در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۱۳ که صبح امروز درتالار شیخ انصاری در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است و در هر دوره هم میوه خوبی دارد و تشکیل معاونت بین المللی و تحرک این معاونت هم یکی از ثمرات این درخت مبارک است که نشان از پختگی ملت ما است

وی ادامه داد: ما در انقلاب اسلامی نظامی سیاسی و اجتماعی مبتنی بر فقه سیاسی تشکیل دادیم که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه با بیان اینکه ایران در عرصه حقوق بشر آماده تعامل جدی برای پیشبرد نظرات خویش است، اظهار داشت: در مسئله حقوق بشر باید دو زمینه مورد توجه قرار بگیرد و آن این است که حقوق بشر عنوانی است برای مباحثایدئولوژیک و از طرفی مجموعه‌ای از عملیات هدفدار، سازمان دهی شده و وسیع سیاسی در برخورد با کشور‌ها ست.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در ادامه افزود: از نظر ایدئولوژیک، حقوق بشر مدعی است بسیاری از نرمهای رفتاری، جهان شمول است و هدفش این است که از کرامت انسانی محافظت بشود و این مباحثاز صد سال پیش مطرح بود.

لاریجانی این دست استدلال‌ها را قشنگ دانست، اما تاکید کرد: نحوه مباحثه، فکری و ایدئولوژیک است و باید بگوییم چه نُرمی پذیرفته است و باید چه نُرمی را بپذیریم و چه نرمی نپذیریم و براساس چه استانداردی؟

وی اسناد حقوقی و بالاخص اسناد حقوق بشری سازمان ملل را مبتنی بر سکولاریزم دانست و خاطر‌نشان کرد: زمانی این اسناد تدوین شده‌اند که یا بسیاری از ملل خواب بودند و یا نتوانستند وارد عرصه تعاملات بین‌المللی بشوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما دو دستاورد بزرگ داشت که یکی بنا شدن نظام مدنی سیاسی مبتنی بر عقلانیت اسلامی بودو دیگری نظام سبک زندگی بر پایه اسلام است.

وی ادامه داد: درگیری غرب با جمهوری اسلامی به خاطر این حق است، البته من معتقد نیستم که چون چرخهای سانتریفیوژهای ما زیاد چرخیده است موجب کند شدن چرخهای اقتصادی ما شده است و این حق ما است که عرصه خصوصی و عمومیمان را براساس اسلام برنامه‌ریزی کنیم.

معاون بین الملل قوه قضاییه دین اسلام را زنده، جامع و فراگیر برشمرد و گفت: ما در عرصه ایدئولوژیک بسیار قوی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز