خبرگزاری کار ایران

بسته‌نگار در واکنش به عدم صدور مجوز دفن پیکر مرحوم میناچی در حسینه ارشاد:

اقدام شهرداری دور از ذهن نبود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۱۷

مرحوم میناچی به همراه مرحوم همایون و شهید مطهری حسینیه ارشاد را راه‌اندازی کردند که این حسینه پس از مدتی به کانونی برای مبارزه با رژیم استبدادی شاهنشاهی و باروری اندیشه دینی در اجتماع تبدیل شد.

یک فعال سیاسی در خصوص اقدام شهرداری مبنی بر عدم دادن مجوز برای دفن مرحوم ناصر میناچی در حسینیه ارشاد ابراز داشت: این اقدام شهرداری برخلاف خواست و نظر مرحوم میناچی است هرچند که اقدام آقای قالیباف دور از ذهن نیست‏، چرا که ایشان وابسته به جناح راست هستند و منطق برخورد آنها با مخالفانشان بالاخص نیروهای نواندیش دینی تاکنون برخورد مبتنی بر احترام نبوده است.

محمد بسته‌نگار در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مرحوم میناچی گفت: ایشان یکی از فعالان سیاسی بودند که سال‌ها علیه نظام شاهنشاهی مبارزه کردند و در این راه نیز توسط ساواک دستگیر و به زندان منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم میناچی از موسسان اصلی حسینیه ارشاد بوده است، اظهار داشت: ایشان به همراه مرحوم همایون و شهید مطهری حسینیه ارشاد را راه‌اندازی کردند که این حسینه پس از مدتی به کانونی برای مبارزه با رژیم استبدادی شاهنشاهی و باروری اندیشه دینی در اجتماع تبدیل شد.

این نواندیش دینی با بیان اینکه بزرگانی همچون دکتر شریعتی، شهید بهشتی و آیت‌الله خامنه‌ای از سخنرانان حسینه ارشاد بودند، تصریح کرد: حسینه ارشاد به دلیل اقدامات زیادی که در مبارزه با رژیم شاه داشت به دستور ساواک تعطیل شد و بسیاری از کسانی که در این حسینیه سخنرانی داشتند و یا در سخنرانی‌ها حضور می‌داشتند شناسایی و به زندان افتادند.

این فعال سیاسی در خصوص درخواست مرحوم میناچی مبنی بر دفن شدن در حسینیه ارشاد گفت: ایشان به همراه مرحوم همایون و مرحوم دکتر شریعتی وصیت کرده بودند تا در حسینیه ارشاد دفن شوند و مرحوم همایون نیز در همانجا دفن شده است.

وی در خصوص اقدام شهرداری مبنی بر عدم دادن مجوز برای دفن ایشان در حسینیه ارشاد ابراز داشت: این اقدام شهرداری برخلاف خواست و نظر مرحوم میناچی است، هرچند که اقدام آقای قالیباف دور از ذهن نیست، چرا که ایشان وابسته به جناح راست هستند و منطق برخورد آنها با مخالفانشان بالاخص نیروهای نواندیش دینی تاکنون برخورد مبتنی بر احترام نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز