خبرگزاری کار ایران

منصوری آرانی با ابراز بی‌اطلاعی از خبر شهادت دیپلمات ایران در یمن؛

وزارت خارجه موضوع ترور دیپلمات‌ها را در سازمان ملل طرح کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۶۹

وزارت خارجه باید به گونه ای این امر را دنبال کند که دیپلمات های ما احساس امنیت کنند و دنیا بداند به این راحتی نیست که بهترین فرزندان ما را ترور کنند و آب هم از آب تکان نخورد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری وضعیت دیپلمات‌ها و تامین امنیت آنها تاکید کرد و گفت: جا دارد که وزارت خاجه این امر را در سازمان ملل مطرح کند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص خبر منتشره توسط رسانه های خارجی در خصوص پیدا شدن پیکر دیپلمات ایرانی نور احمد نیکبخت در یمن ضمن اظهار بی اطلاعی از این امر اظهار داشت: قطعا باید وزارت خارجه پیگیر این موضوع باشد. وزیر امورخارجه در گزارشی که به کمیسیون امنیت ملی داده است هم خبر از سلامت دو دیپلمات ایرانی داده بود و درباه پیگیری ماهیت گروه های تروریست سخن گفته بود.

وی افزود: وزارت خارجه باید به گونه ای این امر را دنبال کند که دیپلمات های ما احساس امنیت کنند و دنیا بداند به این راحتی نیست که بهترین فرزندان ما را ترور کنند و آب هم از آب تکان نخورد. مهم است که وزارت خاجه این مساله را به سازمان ملل بکشاند.

منصوری آرانی با بیان اینکه دنیا باید بداند ما درباه جان دیپلمات هایمان حساسیم گفت: خود دیپلمات ها هم باید بدانند برای ما جان آن ها ارزش زیادی داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در عین حال با ابراز تردید نسبت به برخی از منابع انتشار اخبار از این دست که با عربستان و گروه های سلفی و تکفیری ارتباط دارند به اداره روزنامه ای مانند الحیات توسط خاندان عبدالعزیز اشاره کرد و ادامه داد: به هر حال میان ما و تکفیری ها یمن میدان مبارزه است. یمن پایگاه تکفیری‌هاست. آن ها را در این کشور آموزش می دهند و به کشورهای مختلف می فرستادند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: حتما وزارت خارجه باید پیگیر این موضوع باشد و حساسیت خود را در سطوح بالای نهادهای بین المللی مطرح کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز