خبرگزاری کار ایران

سعید لیلاز درگفت‌وگو با ایلنا:

تندروها در آرامش می‌میرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۹

انتقاد به توافق نامه ژنو، کشاندن وزرا به مجلس و کارت زرد‌ها و به طور کلی مخالفت آن‌ها با دولت روحانی به منظور شلوغ کردن فضا و از بین بردن آرامش نسبی موجود است.

کار‌شناس مسائل سیاسی متوقف کردن دولت روحانی، ادامه یافتن فضای غیر شفاف نظارتی و‌ از بین بردن آرامش نسبی سیاسی کشور را ریشه عوامل حمله مخالفان به دولت روحانی دانست.

سعید لیلاز در گفتگو با خبرنگار ایلنا‏‏، برخی کارشکنی‌ها در مسیر فعالیت دولت را مختص مجلس ندانست و ابراز کرد: علاوه بر مجلس برخی نهاد‌های دیگر در مقابل کار‌ها و خواسته‌های دولت مقاومت می‌کنند.

وی افزود: اشخاصی که دم از پیروی ولایت فقیه می‌زنند در خصوص توافقنامه ژنو می‌گویند توافق ژنو مورد پذیرش هیچ نهادی در جمهوری اسلامی نیست و این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند.

این روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: همه افراد همواره دوست دارند بر طبل تفرقه بکوبند و دوست ندارند ببینند که یک فضای جدید در کشور به وجود آمده است و باید به وحدت میان مردم احترام گذاشت.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد: آقایان از آرامش فضای سیاسی نگرانند، چرا که در آن رانت خواری و ویژه خواری متوقف می‌شود و هیچکس در تامین اجتماعی نیست که به آن‌ها هدیه، سهام و شرکت‌هایی با یکدهم قیمت بفروشد.

وی افزود: حیات تندرو‌ها در بحران سازی و ممات آن‌ها در آرامش است و انتقاد به توافق نامه ژنو، کشاندن وزرا به مجلس و کارت زرد‌ها و به طور کلی مخالفت آن‌ها با دولت روحانی به منظور شلوغ کردن فضا و از بین بردن آرامش نسبی موجود است.

تحلیلگر سیاسی انتقاد و حملهٔ اصولگرایان به احمدی‌نژاد را «لگد زدن به مرده» تشبیه کرد و گفت: آقایان می‌خواهند با اعلام برائت از اعمال احمدی‌نژاد خود را پاکدست نشان دهند.

وی ادامه داد: دوستان گذشته حالا شده‌اند آتشی‌ترین مخالفان احمدی‌نژاد. این در حالی که در آن ۷ و یا ۸ سال شریک اصلی وی بودند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: این مجلس‌‌ همان مجلسی است که تا سال آخر دولت پیشین در مقابل قانون گریزی‌های رییس دولت سکوت اختیار کرد‏، اما با پدیدار شدن اختلاف بر سر مرتضوی شروع به انتقاد از دولت دهم کردند و با کوچک‌ترین اتفاقاتی با گذشته خود فاصله گرفتند و از آن پس با روی کار آمدن روحانی از احمدی‌نژاد اعلام برائت کردند.

لیلاز در تشریح دلایل تغییر رویکرد اصولگرایان و انتقاد از احمدی‌نژاد اظهار کرد: تا زمانی که بر سر منافع اختلاف نداشتند کوچک‌ترین اظهار نظری در مخالفت با احمدی‌نژاد و اطرافیانش بروز ندادند.

این روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: آن زمان اصلاح طلبان با کوچک‌ترین انتقادی از احمدی‌نژاد به دست داشتن در فتنه متهم و یا محکوم می‌شدند و این در حالی است که امروز خودشان از کارهای احمدی‌نژاد اعلام برائت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز