خبرگزاری کار ایران

قشقاوی در جمع خبرنگاران:

ژنو ۲ بدون ایران به نتیجه نمی رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۳۲

ما ا ز هر اقدامی با ماهیت سیاسی که منجر به حل مشکلات سوریه باشد حمایت می کنیم این اراده سیاسی باید طرفهای سوری _ سوری را در برگیرد.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: اجلاس ژنو ۲ با توجه به غیبت ایران به نتیجه نمی رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قشقاوی در حاشیه مراسم ختم شهید ابوالقاسم اسدی در جمع خبرنگاران، درباره دیپلمات ربوده شده ایران اظهارداشت: واقعیت منطقه و به خصوص کشور یمن و همچنین تحرکات گروهها تروریستی در این منطقه مشخص است. بحثربودن دیپلماتها نیز در این زمینه مسبوق به سابقه است، ما به دنبال آن هستیم که با دولت یمن ارتباط بگیریم و این امر را پیگیری کنیم تا گروه مسئول این ربایش معلوم شود.

وی در ادامه در خصوص اجلاس ژنو ۲ گفت: همانطور که مسئولان پیش از این گفته اند واقعیت این است که ایران اهمیت و تاثیر مهمی در منطقه دارد و اجلاس ژنو ۲ بدون حضور ایران به نتیجه نمی رسد. ما ا ز هر اقدامی با ماهیت سیاسی که منجر به حل مشکلات سوریه باشد حمایت می کنیم این اراده سیاسی باید طرفهای سوری _ سوری را در برگیرد.

قشقاوی ادامه داد: اقدام امرانه از سوی برخی قدرتها همانطور که در تجربیات گذشته دیده ایم به نتیجه نمی رسد. نظام جمهوری اسلامی در ارائه راه حل سیاسی برای سوریه همواره پیشگام بوده است. ما همایش راه حل سیاسی سوریه را در تهران با حضور ۳۶ کشور برگزار کردیم. ایران پیشگام راه حل سیاسی است، نه امروز که وضعیت سیاسی به نفع اسد است بلکه ما از گذشته به دنبال راه حل سیاسی بوده ایم و امروز نیز هستیم. تنها راه خروج سوریه از بحران این است که بدون دخالت خارجی طرفهای سوری در این باره گفتگو کنند و به نتیجه برسند.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه اجلاس داووس را در کنار نشست های ای ام اف و نشست های بانک جهانی یکی از مهمترین اجتماعات اقتصادی جهان دانست و خاطر نشان کرد: فضای مطلوب جهانی درباره ایران، انتخاب آقای دکتر روحانی، پیشرفت مذاکرات در ژنو و گشایش اقتصادی در داخل بستری مناسب را فراهم کرد تا ایران در سطح رئیس جمهور در این اجلاس شرکت کند.

وی در پایان در پاسخ به سئوال دیگری در باره برخی جو سازی های تبلیغاتی درباره دیپلماتها، گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم. تجربه این ادعاها نشان داده که معمولا این ادعاها گزاف و بی پایه است. شما بحثمشخص اقای تاجیک را ببینید که شش سال طول کشید و آنگاه دادگاه او را بیگناه تشخیص داد. موارد زیادی در دیگر کشورها نیز اتفاق افتاده و افراد به میهن بازگشتند، همه جو سازیها و تله گذاری های تبلیغاتی در نهایت آشکار شد، صرفا ادعا های تبلیغاتی است و هیچ جرمی تا به حال اتفاق نیفتاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز