خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه تهران:

مواضع دولت و وزارت امور خارجه مواضع تمام ملت ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۳

جهان امروز نسبت به نقش مهم ایران در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی آگاه شده است و سازمان ملل متحد با فشار آمریکا و گروه‌های مخالف دعوتش را پس گرفت و سازمان ملل به جای توجه به علل این ماجرا، خون‌های ریخته شده را نادیده می‌گیرد چون می‌خواهد سیاست‌های مستکبران را تأمین کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با محکم دانستن مواضع وزارت امور خارجه در خصوص مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد: مواضع دولت و وزارت امور خارجه مواضع تمام ملت ایران است و به هیچ وجه مواضع تحمیلی دشمنان را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز جهان اسلام با مشکلاتی از جمله مسئله تکفیری‌ها و سلفی‌ها روبه‌روست، اظهار داشت: مسئله تکفیری‌ها یک ریشه دینی دارد که از زمان امیرالمومنین(ع) و برای مقابله با ایشان به وجود آمد و در قرون بعدی نیز برای مقابله با شیعه، این جریان توسط قدرت‌های استکباری و بعضی از کشورها از جمله عربستان حمایت شد.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها یک مشت افراد بی‌شعور و بی‌اطلاع از دین هستند، اظهار داشت: آنها آنچنان متعصب هستند که وضعیت جهان اسلام را به وضعیتی درآورده‌اند که جریان‌های استکباری نیز پشت سر آنها قرار گرفته است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: جهان اسلام در مقابل اختلافاتی قرار گرفته که نسبت به اشتراکات میان شیعه و سنی کم است و این درست نیست که به خاطر این اختلافات دست به جنگ و دعوا بزنیم.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه مسئله وحدت اسلامی مسئله بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: دشمن از همان رخنه‌ای که خوارج نهروان ایجاد کردند و سلفی‌ها نیز به دروغ گفته‌اند که می‌خواهند سنت اسلام را زنده کنند کشورهای اسلامی را دچار مشکلاتی کرده‌اند که از جمله آنها را در سوریه می‌بینیم.

وی با اشاره به دعوت ایران در کنفرانس ژنو۲ و بازپس‌گیری این دعوت، تأکید کرد: همانطور که وزیر امور خارجه‌مان نیز تأکید کردند و نسبت به این بازپس‌گیری اظهار تأسف کردند، جهان امروز نسبت به نقش مهم ایران در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی آگاه شده است و سازمان ملل متحد با فشار آمریکا و گروه‌های مخالف دعوتش را پس گرفت و سازمان ملل به جای توجه به علل این ماجرا، خون‌های ریخته شده را نادیده می‌گیرد چون می‌خواهد سیاست‌های مستکبران را تأمین کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد: جای تأسف دارد یک سازمان بین‌المللی با این عظمت با این کارها خود را پوچ کرده و به پناهگاه اشرار روی زمین تبدیل شده است.

آیت‌الله امامی کاشانی در خصوص مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسئله هسته‌ای و مذاکرات با گروه ۱ + ۵، تصریح کرد: مواضع وزارت خارجه مواضعی محکم است و مقام معظم رهبری و ملت ایران نیز بر همین مواضع ایستاده و آنچه آمریکا از برچیده شدن نیروگاه های هسته‌ای می گوید، برخلاف توافقات است و قرار آن چیزی است که دولت می‌گوید و بر روی آن ایستادگی دارد.

وی در پایان ابراز داشت: مواضع دولت و وزارت امور خارجه مواضع تمام ملت ایران است و به هیچ وجه مواضع تحمیلی دشمنان را نمی‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز