خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست پرسش و پاسخ مجمع جهانی اقتصاد:

راه حل نهایی در سوریه انتخابات آزاد است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۲

حضور گروه‌های تروریستی در منطقه و سایر قاره‌ها تاسف‌آور است / هیچ قدرتی خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم سوریه تصمیم‌گیری کند / ما می‌خواهیم با همه کشورهای که آن‌ها را به رسمیت شناخته‌ایم رابطه خوبی داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: با بیان اینکه راه‌حل نهایی در سوریه انتخابات آزاد و احترام به رای مردم است، تاکید کرد: هیچ قدرتی خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم سوریه تصمیم‌گیری کند و همه باید به مردم این کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد داووس در سوئیس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پرونده هسته‌ای ایران اظهار کرد: علت اینکه معاهده ان پی تی ایجاد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاسیس شد، این بود که کشور‌ها بتوانند فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را زیر نظر آژانس انجام دهند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ایران هم مقررات بین‌المللی را پذیرفته است، خاطر نشان کرد: امروزه بیش از ۴۰ کشور در دنیا فعالیت هسته‌ای انجام می‌دهند و ایران در زمینه فناوری هسته‌ای تبعیضی را نمی‌پذیرد، اما مقررات بین‌المللی را پذیرفته و به آن عمل می‌کند.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات سوریه و راه‌حل پایان جنگ در این کشور، گفت: مردم بی‌گناه سوریه بیشترین خسارت را در وقایع این کشور دیده‌اند و میلیون‌ها انسان‌ بی‌گناه کشته و زخمی و آواره شده‌اند و در زمستان سرد وضعیت‌ آن‌ها بسیار تاسف‌آور است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: البته حضور گروه‌های تروریستی در منطقه و سایر قاره‌ها هم تاسف‌آور است؛ آن‌ها بی‌رحم هستند و کشتارهای آن‌ها هم مایه تاسف است. ایران در این راستا معتقد است که باید تلاش کرد که اولا جنگ در سوریه متوقف شود و ثانیا ترویست‌ها از سوریه خارج شوند و کشورهای حامی تروریست‌ها متوجه شوند که خطر تروریسم بالاخره آن‌ها را نیز در بر می‌گیرد، ثالثا باید زمینه گفت‌وگوی مخالفان با دولت سوریه را فراهم کند.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه راه‌حل نهایی در سوریه انتخابات آزاد و احترام به رای مردم است، تاکید کرد: هیچ قدرتی خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم سوریه تصمیم‌گیری کند همه باید به مردم این کشور کمک کنیم.

روحانی گفت: در حال حاضر کمکهای نوع‌دوستانه‌ای از قبیل ارسال مواد غذایی و دارویی توسط ایران به کشور سوریه انجام می‌گیرد، اما همه باید شرایط را برای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه آماده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که التزام جمهوری اسلامی ایران درباره روابط مسالمت آمیز با همه کشورهای جهان به چه میزان است، گفت: همه کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را به رسمیت شناخته داخل این دایره هستند و در شرق و غرب و جنوب و شمال هیچ استثنایی وجود ندارد.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: ما با برخی کشور‌ها در گذشته تخاصماتی داشته‌ایم، اما دلمان می‌خواهد در آینده بهتر باشد و بتوانیم گره‌های گذشته را باز کنیم تا روابط بسیار خوب و سالمی با کشور‌ها داشته باشیم.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: ما می‌خواهیم با همه کشورهای که آن‌ها را به رسمیت شناخته‌ایم، رابطه خوبی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز