خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

عربستان آتش‌افروز جریانی است که مانع حضور ایران در ژنو ۲ شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۹

اکنون دنیای عجیبی است و این انقلاب در برابر کفر، ‌الحاد و صهیونیست ایستاده است و این کشورها از انقلاب سیلی خوردند بنابراین این کشورها در جریان ژنو ۲ جمع شدند و مطرح کردند ایران نباید در ژنو ۲ شرکت کند.

یکی از مراجع تقلید قم گفت: اکنون دنیای عجیبی است و این انقلاب در برابر کفر، ‌الحاد و صهیونیست ایستاده است و این کشورها از انقلاب سیلی خوردند و در جریان ژنو ۲ این کشورها جمع شدند و مطرح کردند که ایران نباید در ژنو ۲ شرکت کند.

به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر جهاد و دفاع نباشد زمین را فساد فرا می‌گیرد، اظهار کرد: در برابر هر دشمنی مانند کفر، نفاق و صهیونیسم که در برابر اسلام ایستاده باشد، دفاع لازم است.

وی خاطرنشان کرد: شکل دفاع تفاوت می‌کند. برخی اوقات دفاع شمشیر و برخی اوقات قلم است، البته باید در نظر داشت در دوران کنونی اینترنت، ‌ سایت‌ها و دنیای مجازی گسترده‌تر شده است و مسائل فراوانی علیه اسلام مسلمانان وجود دارد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: ‌باید در برابر هر تهاجمی مجهز باشیم و در برابر هر هجمه‌ای باید دفاع گسترده، ‌ متنوع و کافی باشد.

وی با اشاره به آیه ۴۰ سوره حج گفت: اگر دفاع نباشد تمام عبادت‌گاه‌ها را از بین می‌برند. به عنوان مثال در بحرین مساجد را تخریب می‌کنند، زیرا مسجد نقش مهمی در تصمیمات داشته و تصمیمات مهم از مسجد شروع و به مسجد هم ختم می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فعالیت سازمان تبلیغات در دوران کنونی بسیار مهم و وسیع است، گفت: اکنون در کشورهای اسلامی مانند تونس، ‌ مصر، یمن، بحرین و… قیام‌هایی صورت گرفته و این بیدارگری به کشورهای اروپایی ‌و سرانجام به آمریکا رسید و ۹۹ درصد مردم در برابر یک درصد قیام کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کشورهای اسلامی سیاسی و مشکل کشورهای اروپایی اقتصادی است، بنابراین در زمینه‌ مشکلات خود از شما جواب می‌خواهند، زیرا اسلام پاسخگوی مسائل و مشکلات در همه زمان‌هاست.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: اهل تسنن با به اصطلاح تفسیر قرآن علیه ما کار کردند و سعی کردند نقش اهل بیت(ع) را کمرنگ کنند که در این زمینه باید آگاه باشیم، زیرا مسئولیت ما در پاسخگویی و دفاع سنگین است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ‌ اکنون دنیای عجیبی است و این انقلاب در برابر کفر، ‌الحاد و صهیونیست ایستاده است و این کشورها از انقلاب سیلی خوردند بنابراین این کشورها در جریان ژنو ۲ جمع شدند و مطرح کردند ایران نباید در ژنو ۲ شرکت کند. عربستان سعودی آتش‌افروز این جریان است و به دیگران کمک می‌کند که با انقلاب و شیعه بجنگند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در برابر دنیای این‌چنینی هستیم، بنابراین باید دفاع قوی با فکر، برنامه و مشورت داشته باشیم و بدانیم کسی که در راه خدا گام بردارد، خداوند نیز به او کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های صحیفه نور تمام کلمات امام خمینی(ره) را در خود گنجانده است و ایشان با فکر و اندیشه خود توانست تحولی به وجود آورد بنابراین باید آثار ایشان را به دقت مطالعه کنیم و به کار بندیم.

این مرجع تقلید با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) گفت: ولایت فقیه از ارکان اصلی انقلاب است، ولی کشورهای اسلامی که قیام کردند از این رکن محروم هستند، بنابراین به نتیجه نمی‌رسند.

وی یادآور شد: مردم از دیگر ارکان انقلاب هستند به طوری که اکنون هزاران نفر عاشق شهادت وجود دارد که این قدرت سبب شده ایران آرامش و امنیت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز