خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور پیش از ترک تهران به مقصد داووس:

امید چندانی به تاثیر ژنو ۲ در مبارزه با تروریسم نداریم / برخی کشورهای شرکت کننده حامی تروریسم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۹۴

شاید دعوت از جمهوری اسلامی در این اجلاس برای این است که دنیا چهره جدید ایران بعد از انتخابات ۲۴ خرداد را ببیند و نظرات مسئولین کشور را نسبت به پیوند اقتصاد ایران و جهان بیشتر مورد توجه قرار دهد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: با این حال از مجموع علائم، من امید چندانی ندارم که اجلاس ژنو ۲ بتواند در مبارزه با تروریسم موثر باشد، چرا که حامیان تروریسم در آن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر حسن روحانی در نشست خبری پیش از سفر به اجلاس داووس در جمع خبرنگاران، این اجلاس را یکی از گردهمایی‌های موثر جهانی دانست و گفت: در این اجلاس صاحب نظران؛ اساتید دانشگاهها مدیران بنگاههای اقتصادی جهان و مسئولین کشورهای مختلف شرکت می کنند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که نیاز است تا میان سیاست های عملی و نظری و بخش تصمیم سازی و تصمیم گیری پیوند باشد، باید گفت که حضور صاحب نظران و مدیران بخشهای مختلف در این اجلاس بهترین محل برای چنین همفکری‌هایی خواهد بود.

رییس‌جمهور افزود: شاید دعوت از جمهوری اسلامی در این اجلاس برای این است که دنیا چهره جدید ایران بعد از انتخابات ۲۴ خرداد را ببیند و نظرات مسئولین کشور را نسبت به پیوند اقتصاد ایران و جهان بیشتر مورد توجه قرار دهد. بی تردید حضور در این اجلاس هم برای مسائل اقتصادی و هم برای تبیین نظرات سیاسی؛ منطقه ای و بین المللی موثر است و به نظر می رسد این اجلاس فرصتی می شود تا نظرات در جلسات مختلف تبیین شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این اجلاس سخنرانی در اجلاس عمومی خواهم داشت و همچنین در جمع صاحبان بنگاههای اقتصادی و شرکتهای فعال در زمینه نفت و گاز صبحت می کنم. علاوه بر این جلسه ای با صاحبان رسانه ها و دیداری نیز با شخصیت های سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف خواهیم داشت.

خبرنگاری در خصوص همزمانی اجلاس داووس با کنفرانس ژنو ۲ و حضور ایران در سوئیس پرسید که روحانی پاسخ داد: اجلاس ژنو۲ در سوئیس برگزارمی شود، اما سیاسی است و با اجلاس داووس کاملاً تفاوت دارد. ما نسبت به بحثکنفرانس ژنو ۲ اعلام کردیم که خواست جمهوری اسلامی استقرار صلح در منطقه و پایان جنگ داخلی و مبارزه با تروریسم است، اگر این هدف در این اجلاس محقق شود یا به تحقق آن کمک کنند، اجلاس ژنو ۲ می‌تواند موثر باشد.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: با این حال از مجموع علائم، من امید چندانی ندارم که اجلاس ژنو ۲ بتواند در مبارزه با تروریسم موثر باشد، چرا که حامیان تروریسم در آن حضور دارند. همچنین امیدی ندارم که بتواند در ایجاد ثبات تاثیر گذار باشد، چرا که کشورهایی در ان هستند که این بی ثباتی را ایجاد کردند. به هر حال اگر اجلاس به مردم سوریه و به آزادی ودموکراسی ثبات کمک کند، ما خوشحال می شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز