خبرگزاری کار ایران

آمریکا از عدم حضور ایران در نشست ژنو۲ استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۶۱

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با استقبال از عدم حضور ایران در نشست ژنو۲، ابراز امیدواری کرد که تجدیدنظر دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حضور این کشور، تمرکز مجدد بر اهداف نشست ژنو۲ را به دنبال داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو۲ استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «جن ساکی» با استقبال از عدم حضور ایران در نشست ژنو۲، ابراز امیدواری کرد که تجدیدنظر «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حضور این کشور، تمرکز مجدد بر اهداف نشست ژنو۲ را به دنبال داشته باشد.

ساکی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «امیدواریم با توجه به تصمیم سازمان ملل متحد، اکنون تمامی طرف‌ها در نشست ژنو۲ شرکت کرده و بر وظایفی که در دستور کار دارند، متمرکز شوند.»

این بیانیه اندکی پس از آن صادر شد که‌ بان کی مون دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو۲ را رد کرد.

دلیل لغو این دعوت، عدم سازگاری مواضع عمومی ایران با گفت‌وگوهای دوجانبه با دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام شده است.

این دعوت در حالی لغو می‌شود که به‌رغم تاکید‌بان بر نقش موثر و سازنده ایران، مقام‌های آمریکا با حضور این کشور در کنفرانس صلح سوریه مخالف بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز