خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

لغو دعوت از ایران برای مشارکت در کنفرانس ژنو۲ اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۱۸

نپذیرفتن مشارکت ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ نشان می‌دهد برخی طرف‌ها به دنبال تعمیق شکاف و چنددستگی در جهان اسلامی هستند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که لغو دعوت از ایران برای مشارکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ اشتباه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، لاوروف در کنفرانسی مطبوعاتی لغو دعوت از ایران برای مشارکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ توسط سازمان ملل را اشتباه دانست.

وزیر خارجه روسیه افزود که لغو دعوت از ایران کمکی به بهبود چهره و جایگاه سازمان ملل نمی‌کند.

لاوروف تاکید کرد که نپذیرفتن مشارکت ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ نشان می‌دهد برخی طرف‌ها به دنبال تعمیق شکاف و چنددستگی در جهان اسلامی هستند.

وی افزود که چندی پیش «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد که ایران باید در حل بحران سوریه مشارکت داشته باشد.

لاوروف در ادامه تصریح کرد که پس از پایبندی ایران به همه بندهای توافق‌نامه ژنو همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران باید لغو شود.

وی افزود که تحریم‌های یکجانبه علیه ایران به کار گروهی آسیب وارد می‌کند و مسکو از هر گونه توافقی که باعثکاهش تحریم‌ها شود، استقبال می‌کند.

لاوروف به دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۵ + ۱ نیز اشاره کرد و گفت که این مذاکرات در پی حل همه مسائلی برگزار می‌شود که معلق مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز