خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در نشست آینده اصلاح طلبی: / ۲ /

تابلوی اصلاح طلبان نباید تلاش برای تغییرات بنیادی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۹۶

فکر نمی کنم بحثافتراق و انشقاق میان دولت و اصلاح طلبان به این زودی ها مطرح شود هرچند حمایتمان از دولت به معنای نقد نکردنش نیست.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در آینده نباید از اصلاح طلبان تابلویی بیرونی ایجاد شود که به دنبال تغییرات بنیادی هستند و باید از حرکت های رادیکال بپرهیزند و از طرفی به دنبال اعتماد سازی با تمامی نهادهای حکومت باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی تاجرنیا در قسمت پرسش و پاسخ سخنرانی خود در نشست آینده اصلاح طلبی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاح طلب ازدولت حمایت خواهد کرد، گفت: معتقد هستم دولت پیروز از انتخابات ۲۴ خرداد دولت اصلاح طلب است. آقای روحانی هر چند که عضو جامعه روحانیت مبارز هستند اما شاهد بودیم که حتی یک فرد شاخص اصولگرا به شکل علنی از وی حاضر به حمایت نشد و بی شک پیروزی ایشان نیز در انتخابات حاصل حمایت اصلاح طلبان بود.

وی ادامه داد: معتقد هستم که اعتدال گرایی یک جریان یا گفتمان سیاسی نیست و می توان آن را به عنوان یک مشی سیاسی تلقی کرد و جریان هایی هم که این نوع تلقی را دنبال می کردند مانند حزب اعتدال و توسعه سالها در رکود بودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تا زمانی که دولت با آرمان ها و مطالبات مردمی پایبند باشد از آنها حمایت خواهیم کرد، تأکید کرد: فکر نمی کنم بحثافتراق و انشقاق میان دولت و اصلاح طلبان به این زودی ها مطرح شود هرچند حمایتمان از دولت به معنای نقد نکردنش نیست. مثلا ما در مجلس ششم نیز دولت آقای خاتمی را نقد می کردیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم در پاسخ به این سوال که در انتخابات آتی مجلس به چه میزان از نیروهای جوان و جدید استفاده خواهید کرد، ابراز داشت: یک آسیب جدی در انتخابات آتی مجلس تکیه بر نیروها و افراد با سابقه است آقای احمدی نژاد وقتی بحثجوان گرایی را مطرح کرد با استفاده از افراد بی تجربه و سوء استفاده از این مفهوم لطمه ای جدی به باور جوانگرایی زد.

تاجرنیا در ادامه افزود: فکر می کنم اگر جریانات سیاسی در کشور به شکل جدی فعال شوند جوانان می توانند خود را اثبات کنند. شورای نگهبان نیز با نظارت استصوابی امکان شرایط عادلانه را فراهم نمی کند که افراد باسابقه و شناخته شده در انتخابات حاضر شوند و از طرفی اقبال عمومی نیز به جوانان وجود دارد.

این نماینده اسبق مجلس در پاسخ به این سوال که چقدر فکر می کنید در انتخابات آتی مجلس نتایجی مانند انتخابات مجلس ششم تکرار شود، اذعان داشت: به نظرم مجلس ششم تکرار نخواهد شد. چرا که نه فضای کشور و نه تجارب رقیبان و طرف مقابل امکان تکرار مجلسی مانند مجلس ششم را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در ساختار سیاسی کشور احزاب نقش جدی ندارند، خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ و کلان شهرها احساس می کنم پیروزی با اصلاح طلبان و افراد نزدیک به این جریان است. اما در شهرهای کوچکتر در صورتی که اصلاح طلبان مطرح و شناخته شده رد صلاحیت شوند این طور نیست که جایگزینش به پیروزی برسد. متأسفانه همانطور که قبلا مطرح کردم شرایط در انتخابات مجلس عادلانه نیست و نمی دانیم چه کسانی تأیید صلاحیت می کنند اما در مجموع فکر می کنم اکثریت مجلس دهم همراه با دولت خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که فکر می کنید فضای مجلس آتی چگونه خواهد بود، اظهار داشت: فکر می کنم مجلس آینده مانع حرکت دولت نیست و تریبونش نیز باید محلی برای بیان مطالبات مردم باشد، اما اینکه مجلس دارای نقش موثری باشد به تنهایی فراهم نمی شود.

در ادامه برنامه، تاجرنیا در پاسخ به این پرسش که ارزیابی تان از روابط میان حزب کارگزاران سازندگی با مجموعه اصلاح طلبان چیست؟ گفت: حزب کارگزاران مجموعه ای از جریان اصلاحات است و دارای چهره های موثری نیز هست که در طی سالهای گذشته هم هزینه های بسیاری پرداخته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص اینکه شما چندی پیش از سفرهای استانی دولت جدید انتقاد کرده بودید و حال نظرتان درباره سفر استانی اخیر دولت به خوزستان چیست، اظهار داشت: نقدهای من به اجرای ناصحیح سفرهای استانی است و البته آقای نوبخت نیز گفتند که دولت فراهم کننده این استقبال مردمی نبوده است. اعتراضمان این است که چرا دولت از وقوع این شرایط جلوگیری نمی کند مگرنه اصل سفر استانی چیز خوبی است اما شکل اجرای آن در گذشته پسندیده نبود.

وی در خصوص اینکه مهمترین نقضی که به جریان اصلاح طلبان وارد می دانید، چیست؟ تأکید کرد: شاید مهمترین نقض ایستایی و گفتن حرف های تکراری است. متأسفانه خیلی از چهره هایی که تولید فکر می کنند نباید در بدنه اجرایی باشندو باید حس کنند و به رصد افکار عمومی بپردازند.

وی در ادامه تأکید کرد: در آینده نباید از اصلاح طلبان تابلویی بیرونی ایجاد شود که به دنبال تغییرات بنیادی هستند و باید از حرکت های رادیکال بپرهیزند و از طرفی به دنبال اعتماد سازی با تمامی نهادهای حکومت باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه گرایش به چهره های جدید باید در دستور کار اصلاح طلبان، قرار گیرد یادآور شد: مثلا مشکلی که منجر به افت حزبی مانند موتلفه شد که از جریان های دیگر عقب بیافتد این بود که دایره اش را به ۴۰ الی ۵۰ نفر محدود کرد و ما باید به توانیم نیروهای جدید و جوانی را به جریان اصلاح طلبی اضافه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز