خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

مانعی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌بینم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۴

اگر مردم سوریه تمایل به کاندیداتوری‌ اسد در انتخابات ریاست جمهوری دارند وی هیچ تردیدی برای کاندیداتوری به خود راه نمی‌دهد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد که فرصت‌های وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور زیاد است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری فرانسه در کاخ «الشعب» در دمشق گفت که هیچ مانعی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه ژوئن ۲۰۱۴ پیش روی وی وجود ندارد.

وی افزود که با این وجود، افکار عمومی سوریه پیش از اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چهار ماه فرصت دارد تا نظر خود را درباره کاندیداتوری وی اعلام کند.

اسد تاکید کرد که اگر مردم سوریه تمایل به کاندیداتوری‌ وی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند، هیچ تردیدی برای کاندیداتوری به خود راه نمی‌دهد و فرصت‌های زیادی برای حضور در این انتخابات دارد.

رئیس‌جمهوری سوریه در این گفت‌و‌گو تصریح کرد که شکست سوریه در جنگ علیه تروریسم منجر به هرج و مرج در خاورمیانه می‌شود.

اسد گفت: «در هر جنگی مساله برد و باخت وجود دارد، اما وقتی مساله دفاع از کشور به میان می‌آید، بدیهی است که فقط یک گزینه وجود دارد و آن برد و پیروزی است زیرا شکست سوریه در این جنگ به معنی هرج و مرج در همه منطقه خاورمیانه است.»

وی به دیدار دستگاه‌های اطلاعاتی چندین کشور غربی از دمشق و درخواست آن‌ها برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت که پاسخ دولت سوریه به درخواست دستگاه‌های اطلاعاتی این بود که «همکاری امنیتی جدای از همکاری سیاسی نیست.»

اسد درباره کنفرانس ژنو۲ نیز گفت که مهم‌ترین نتیجه و تصمیمی که در کنفرانس ژنو۲ باید گرفته شود، مبارزه با تروریسم در سوریه است و هر گونه نتیجه سیاسی که کنفرانس ژنو۲ داشته باشد که مبارزه با تروریسم شامل آن نشود، هیچ گونه ارزشی ندارد.

وی این کنفرانس بین‌المللی را عاملی کمک‌کننده در فرایند گفت‌و‌گو میان سوری‌ها دانست.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه گفت که سوریه به جلو پیش می‌رود ولی این به معنای آن نیست که پیروزی نزدیک است زیرا جنگ علیه تروریسم بسیار پیچیده و نیازمند زمانی طولانی است.

با وجود این وی تاکید کرد که سوریه شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه مبارزه با تروریسم است و این کشور فقط با یک طرف و آن هم سازمان‌های تروریستی می‌جنگد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز