خبرگزاری کار ایران

در نطق میان دستور مطرح شد‎؛

انتقاد توکلی از سخنان اخیر ترکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۸۸

تضعیف مجلس، ‌تضعیف مردم سالاری بوده و زمینه ساز برای استبداد است / من وظیفه خود می‌دانم که نگرانی خود را نسبت به آنچه در حال گذار است به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران ابراز کنم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از مواضع اخیر مشاور رییس جمهور انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز آغاز اجرای توافقات ژنو است و ضمن تشکر از دیپلمات‌های برجسته و وطن دوست دو نکته را باید عنوان کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: اشکالات متون ذیربط بسیار زیاد است به طوریکه به سختی می‌توان به استیفای حقوق ملت امیدوار بود ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی نمی‌توانیم و نباید وظایف خود را به صورت علنی نسبت به این متون و ضعف‌های آن اعلام کنیم. به همین دلیل من وظیفه خود می‌دانم که نگرانی خود را نسبت به آنچه در حال گذار است به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران ابراز کنم.

وی تصریح کرد: از زبان قرآن کریم به دیپلمات‌های عزیز عرض می‌کنم توجه کنید که اگر آنها بر شما مسلط شوند، تمام قدرتهای عملی و تبلیغاتی را علیه شما به کار خواهند گرفت و آرزو می‌کنند که شما از ایمان دور شوید.

وی ادامه داد: نکته بعدی مشکلات کشور است مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی، اجتماعی کشور تا حدی جدی است که بدون همکاری هر سه قوه و همکاری با مردم نمی‌توان این مشکلات را به طور نسبی حل کرد. قانون و روحیه تفاهم می‌تواند روابط سه قوه را به طوری تنظیم کند که خیر آن به مردم رسد و نظام بهره ببرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: به همین دو دلیل امثال من که اختلاف نظر روشی با دولت داشتیم و داریم از ابتدا موضع حمایتی مبسوط نسبت به دولت گرفتیم و امیدواریم بتوانیم تا آخر این موضع را حفظ کنیم‏. اخیرا رئیس جمهور مواضعی می‌گیرند که با این دو نکته سازگار نیست. رئیس جمهور در سفر اخیر خود گفتند که ما تمام شهر آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اعلام می‌کنیم صرف نظر از اینکه این اقدام چقدر مثبت است ‏، اما حدود این کار را باید قانون مشخص کند و مجلس باید با این موضوع موافقت کند.

توکلی بیان کرد: رئیس جمهور در سخنرانی دیگر اعلام کردند که کارت زرد مجلس باعثنگرانی این دولت نیست. وقتی کسی که مدعی اقتدارگرایی و قدرت‌طلبی این موضع گیری را داشته باشد جای تعجب نیست‏، ‏ اما از روحانی تعجب می‌کنم برای اینکه وقتی مجلس تصمیم گیری می‌کند و درباره کارکرد یک وزیر قضاوت می‌کند‏، نشانه آن است که مجلس راضی نیست. متاسفانه تضعیف مجلس، ‌تضعیف مردم سالاری بوده و زمینه ساز برای استبداد است.

وی ادامه داد: دولت مردم‌سالاری که با شعار دموکراتیک بر سر کار آمد باید از اینگونه مسائل پرهیز کند یکی از مشاوران آقای روحانی فرمودند که ۸۰ نفر در مجلس می‌خواهند دولت موفق نشود من که خبر از این تشکل ندارم‏‎ اما وی بعد به مردم توصیه کردند که شما به کسانی که پیام ۲۴ خرداد را گوش نکردند رای ندهید از موضع یک مسئول بلند پایه دولت حرکت انتخاباتی کردن‏ ضد دموکراسی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه من به شما توصیه می‌کنم شما به مردم خدمت کنید، مشکلات را کم کنید و تفاهم را حفظ کنید‏، تصریح کرد: اگر موفق شدید مردم به شما رای می‌دهند که این گوارای وجودتان باشد و ما بخیل نیستیم شما به جای آنکه تفاهم را کم کنید ‏، زمینه همکاری را حفظ کنید.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: برادران و خواهران عزیز ما نمایندگان ملت هستیم. بودجه در مسیر بررسی است‏، امام علی(ع) فرمودند خدا کارهای بزرگ را دوست دارد اما بعضی از مسائل استانها را به شدت رنج می‌دهد‏، ما نماینده همه ملت هستیم امنیت در سیستان و بلوچستان، آب و هوای خوزستان و دریاچه ارومیه مانع از اصلاح همه امور است. باید این موارد مورد توجه بیشتری قرار گیرد و ما اگر کارهای بزرگ انجام دهیم موفق به رعایت عدالت می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز