خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه مشروط به پذیرش مفاد نشست ژنو ۱ است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۴۵

«جن ساکی» گفت که به اعتقاد آمریکا دعوت دبیر کل سازمان ملل از ایران برای شرکت در نشست ژنو۲، مشروط به پذیرفتن رسمی و کامل بیانیه ژنو۱ توسط این کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چنانچه ایران نتایج ژنو۱ را نپذیرد، دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد برای حضور این کشور در نشست ژنو۲ باید منتفی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، «جن ساکی» گفت که به اعتقاد آمریکا دعوت دبیر کل سازمان ملل از ایران برای شرکت در نشست ژنو۲، مشروط به پذیرفتن رسمی و کامل بیانیه ژنو۱ توسط این کشور است.

بر اساس این گزارش، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران برای شرکت در نشست ژنو۲ که طی روزهای آینده در سوئیس برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو۲ پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور به ایفای نقشی مثبت و سازنده در جریان تحولات سوریه ملزم شده است.

وی افزود که طی گفت‌وگوهایی که در روزهای گذشته با وزیر خارجه ایران داشته، تهران نشست ژنو ۱ را به عنوان پایه و اساسی برای کنفرانس صلح موسوم به ژنو ۲ پذیرفته است.

بان همچنین گفت که همانطور که بار‌ها بر اهمیت حضور ایران در نشست ژنو۲ تاکید کرده‌ام، این کشور در ایجاد صلح و ثبات در سوریه نقشی تاثیرگذار خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این نیز با تاکید بر نقش کلیدی ایران در منطقه، گفته بود که از حضور این کشور در نشست ژنو۲ حمایت خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر این‌که طی ساعات گذشته گفت‌وگوهایی را با رهبران کشورهای مختلف برای حمایت از حضور آن‌ها در نشست ژنو۲ انجام داده است، ابراز امیدواری کرد که این نشست به حفظ یکپارچگی سوریه منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز