خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در همایش تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشی سپاه:

درشت گوئی آمریکا به وزیر امور خارجه، تودهنی ملت ایران را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۴

ایران فریب کشورهای غربی در تامین امنیت مردم منظقه را نمی‌خورد / موضوع هسته ای و مسئله موشکی ایران عامل بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: درشت گویی به ایران و وزیر خارجه تو دهنی امت ایران را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در همایش تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص ادای احترام وزیر امور خارجه به عماد مغنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران حاضر است جانش را برای حزب الله لبنان فدا کند. اگر به حزب الله تعدی کنید پشت سر حزب الله می ایستیم چرا که حزب الله افتخار عالم اسلام در برابر رژیم اشغالگر است قدس است.

وی ادامه داد: درشت گویی به ایران و وزیر خارجه تو دهنی امت ایران را در پی خواهد داشت. چرا که وزیر امور خارجه به مظهر مقاومت و ایستادگی یعنی عماد مغنیه ادای احترام کرده است. در حالی که آمریکایی ها خودشان در مراسم دفن قصاب صبرا و شتیلا شرکت کرده و به این جنایتکار ادای احترام کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که برخی مصوبات امریکایی ها طی سالهای اخیر هدف قرار دادن نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: موضوع هسته ای و مسئله موشکی ایران عامل بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ایران فریب کشورهای غربی در تامین امنیت مردم منظقه را نمی‌خورد. یک مسلمان باید قدرت بازدارندگی داشته باشد و مسلمانان اهل عدالت و دوری از ظلم هستند. اما قدرتمندند و این قدرت باید جنبه بازدارندگی داشته باشد. زندگی با عزت نفس به قدرت احتیاج دارد.

رئیس قوه مقننه جهاد را یکی از نیازهای امروز برشمرد و تاکید کرد: برای رخت بر بستن فقر از جامعه اسلامی باید مجاهدت به زندگی مسلمانان وارد شود. موضع برخی از کشورهای پولدار منطقه به گونه‌ای است که با یک تلفن تغییر می‌کند. اما موضع جمهوری اسلامی همواره مقاومت در برابر قلدری امریکا و زورگویان است.

وی بابیان این که سپاه در جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی دارد، خاطر نشان کرد: شما در نهادی زندگی می کنید که پایه های آن بر تقدس فکری استوار است. ویژگی سپاه احساس مسئولیت نسبت به انقلاب و تکوین آن با جهاد است و خانواده های شما باید به شما افتخار کنند، چرا که سپاه رکن مهم برای اسقامت جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی با بیان این که اگر در زندگی عاشق پیامبر(ص) یا اولیای دین هستیم و به آنان به عشق می ورزیم نباید این موضوع فقط لغلغه زبان باشد، خاطر نشان کرد: باید این عشق ورزیدن در نفس انسان رسوخ کندتا درجه معرفت انسان افزایش یابد تا با این ائمه همنشین شویم. بزرگداشت پیامبر یا اولیای دین، به کار بستن سیره آنان در زندگی فردی و اجتماعی ما است و در این صورت زمینه همنشینی با این اسوه های دین به وجود می‌آید.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اولیای دین فقط ویترین برای نشان دادن به دیگران نیستند، بلکه در زندگی ما باید ظهور و بروز داشته باشند.

وی با اشاره به انحطاط فکری دنیای امروز، تصریح کرد: این انحطاط فکری امروز بیش از گذشته است و از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها به دلیل سنت شدن انحطاط فکری دنیای غرب در جوامع اسلامی است. شهید مطهری می‌گوید امروز بشر به سه چیز نیاز شدیدی دارد؛ ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا؛ و جهاد به مال و نفس.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: ایمان به صاحب این دنیا در زندگی فردی و اجتماعی حکومت‌ها باید احساس شود. ایمان به رسول خدا دومین موصوعی است که بدون داشتن آن راه صحیح طی نمی‌شود و جهاد به مال نیز تکمیل کننده دو مطلب فوق است. امروز نقدی که می‌توان وارد کرد کنار گذاشتن جهاد از زندگی است و اصلاً بدبختی کشورهای اسلامی و تو سری خوردگی آنان به دلیل کنار گذاشتن آن از زندگی مسلمانان است.

رئیس قوه مقننه با بیان این که افتخار سپاه به مجاهدت است و نه رفاه زندگی، گفت: زنده بودن سپاه به همین عوامل بستگی دارد اگر سپاه د ر دفاع مقدسی نقش بی بدیعی داشت به دلیل تاین سبک زندگی است و سرافرازی ایران و حزب الله به دلیل این خصوصیت جهادی است.

لاریجانی مهمترین منعمت الهی به بشر را دعقل دانست و ادامه داد: از طریق علم و عقل یک کشور بزرگ می شود البته عللم به معنای مدرک گرایی نیست بلکه هدایت زندگی بر اساس تعمل و با عقل و برنامه باید ا نجام شود انسان سعادتمند برای خود و خانواده اش و جامعه برنامه دارد و اصلاً رشد فرد و جامعه ریشه‌ی دینی دارد نماینده مردم قم با بیان این که نگرانی پیامبر از امت اسلام به دلیل فقر نبود اظهار داشت: نگرانی پیامبر به خاطر سوء تدبیر بود. ریشه در بی توجهی و استفاده نکردن از علم است.

رئیس قوه مقننه همگرایی را یکی از نیازهای امروز جهان اسلام برشمرد و با بیان این که فاصله گرفتن از سنت نبوی موجب فجایع در جهان اسلام شده است، ابراز داشت: امت اسلام یک روح واحد است. اگر این تلقی در جامعه ما نهادینه می شد آن وقت هیچ درگیری در جهان اسلام به وجود نمی آمد.

لاریجانی وفای به عهد را یکی از نشانه های ایمان بر اساس گفته های قرآن دانست و تاکید کرد: در سنت نبوی خیانت طرد شده است. هر چند که کلک و فریب در جهان امروز شایع شده است.

لاریجانی در خصوص رفتار غرب در قبال مسئله هسته ای ایران ابراز داشت: کلک زدن در موضوع هسته ای طی ۱۰ سال گذشته بارها تکرار شده. آنها در دو سال اخیر به ایران می گفتند که حقوق هسته‌ ای شما از طریق مذاکرات تامین می شود ولی گام به گام برنامه هسته ای ایران به سمت تعلیق پیش بردند. آیا این وعده، خدعه و نیرنگ نیست؟ ایران متوجه این مسئله شد و مسیر هسته ای خود را طی کرد.

رییس قوه مقننه در پایان، با بیان اینکه خواری و زبونی یکی از کشورهای اسلامی موجب جری شدن کشورهای غربی برای تحمیل خواسته هایشان در موضوع هسته ای به ایران شده است، تاکید کرد: آنها تصور نکنند که امروز تحریمها موجب حرکت ایران در موضوع هسته ای شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز