خبرگزاری کار ایران

کرزی از کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی انتقاد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۷

کشته شدن غیرنظامیان نشان می‌دهد که آمریکایی ها به وعده‌های خود مبنی بر احترام به جان مردم افغانستان عمل نمی‌کند.

«حامد کرزای» رئیس جمهوری افغانستان کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای آمریکایی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کرزای گفت که در حمله هوایی نیروهای آمریکایی به منطقه‌ای در ولایت «پاروان» که روز گذشته - چهارشنبه - رخ داد ۸ نفر از جمله یک زن و ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد که کشته شدن غیرنظامیان نشان می‌دهد که آمریکایی ها به وعده‌های خود مبنی بر احترام به جان مردم افغانستان عمل نمی‌کند.

رئیس جمهوری افغانستان دستور داد درباره عملیات کشته شدن غیرنظامیان در ولایت پاروان تحقیق صورت گیرد.

کرزای افزود که افغانستان از چند سال پیش تا کنون خواستار توقف عملیات نظامی در روستا‌ها است اما آمریکایی‌ها بر خلاف توافق دوجانبه بار دیگر مناطق مسکونی را بمباران کردند و باعثکشته شدن غیرنظامیان شدند.

دفتر ریاست جمهوری افغاتسنان نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که کرزای به شدت عملیات روز چهارنشبه را محکوم کرد.

نیروهای بین المللی در افغانستان(ایساف) نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری با شورشیان در منطقه‌ای در ولایت پاروان، نیروهای بین المللی خواستار حمایت هوایی برای پایان دادن به تیراندازی به سمت این نیرو‌ها شدند.

در این بیانیه آمده است که در داخل ساختمانی که شورشیان از آن به سمت نیروهای خارجی تیراندازی می‌کردند و بمباران شد، تعدادی غیرنظامی کشته شدند.

در این بیانیه همچنین ایساف همانند گذشته فقط به اظهار تاسف اکتفا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز