خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

بخش اعظم پاکسازی عمومی میادین مین استان خوزستان انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۴

اقدام بزرگ پاکسازی که در سایر استان‌های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی در حال انجام است، جز با رشادت و از خودگذشتگی جان برکفان این عرصه عملی نشده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بخش اعظم عملیات پاکسازی استان خوزستان که در طول جنگ تحمیلی به آلوده‌ترین منطقه جهان تبدیل شده بود، با برنامه‌ریزی، تلاش و همت مرکز مین‌زدایی کشور، سپاه، ارتش و شرکت‌های خصوصی انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به همراه رئیس جمهور به استان خوزستان سفر کرده است در جریان بازدید از روند اجرای عملیات مین‌زدایی استان خوزستان، گفت: بخش اعظم عملیات پاکسازی استان خوزستان که در طول جنگ تحمیلی به آلوده‌ترین منطقه جهان تبدیل شده بود با برنامه‌ریزی، تلاش و همت مرکز مین‌زدایی کشور، سپاه، ارتش و شرکت‌های خصوصی انجام شده است.

دهقان با تشکر و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این امر اظهار داشت: این جهاد خالصانه و خاموش موجب احیاء مناطق مرزی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی و کردستان شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه به‌هم‌ریختگی میادین بر اثر آبرفتی بودن زمین، جابجایی مین براثر حرکت خاک، تراکم زیاد مین‌های والمر و ضد خودرو، پنهان شدن مین در لایه‌های زیرین خاک، وجود میدان مین در شیب‌های تند، مناطقی که زیر آب بوده و در حال حاضر خشک شده و رملی بودن بعضی از مناطق از دلایل صعوبت و سختی کار است، گفت: با وجود چنین موانعی بیش از ۶۰۰ هزار مین و هزاران گلوله عمل نکرده طی دو سال گذشته جمع‌آوری و منهدم شده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: اقدام بزرگ پاکسازی که در سایر استان‌های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی در حال انجام است، جز با رشادت و از خودگذشتگی جان برکفان این عرصه عملی نشده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر پاکسازی میادین مین، اجرای دهها طرح عمرانی و اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان از جمله خرمشهر، آبادان، فکه و چزابه و سایر مناطق این استان را از دستاوردهای بسیار مهم کار پاکسازی برشمرد و افزود: این مهم موجب رونق اقتصادی عمرانی و افزایش اشتغال و ارتقاء امنیت و حفاظت از محیط زیست شده است.

وزیر دفاع در پایان تأکید کرد: این روند با شتاب، دقت و کیفیت بیشتر تا جمع‌آوری آخرین مین و گلوله عمل نکرده در حال انجام است و ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک بتوانیم باقیمانده مناطق آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده را پاکسازی و امنیت کامل را در این مناطق برای مردم به ارمغان بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز