خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت و گو با ایلنا:

برخی نمایندگان شأن دولت را رعایت نمی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۴۱

گویی برخی می خواهند به جای دولت نیز تصمیم گیری کنند، دولت هم نمی تواند زیر بار برود. دولت هویتی دارد و تعهداتی به مردم دارد و باید پاسخ رای و اعتماد مردم را بدهد، به همین دلیل باید از خود دفاع کند.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: حق آن است که دولت از مجلس شکایت کند. چرا که شأن مجلس دخالت در مسئولیت های اجرایی دولت نیست و برخی نمایندگان این شأن را رعایت نمی کنند.

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره فشار برخی تندروهای مجلس به دولت اظهار داشت: واقعیت آن است که این فشارها ظاهرا پایان نخواهد داشت و تا آخر عمر این مجلس نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: متاسفانه تندورها توانسته اند کنترل مجلس را به دست بگیرند. ابتدای کار پیش بینی ها بر این بود که معتدل های مجلس از آن جهت که تعداد بیشتری دارند بتوانند تعامل مثبتی با دولت داشته باشند. اما امروز شاهدیم که بیش از آنکه میانه روها بتوانند کنترل مجلس را به دست بگیرند تندورها توانسته اند مجلس را کنترل کرده و میانه روها را نیز با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه زیاده روی برخی نمایندگان موجب این بحثها شده است، اظهار داشت: تندورها می خواهند در برخی انتصابات دولت دخالت کنند که این فراتر رفتن از اختیارات مجلس است.

قنبری به اصل تفکیک قوا در قانون اساسی اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است، اما گویی برخی می خواهند به جای دولت نیز تصمیم گیری کنند. دولت هم نمی تواند زیر بار برود. دولت هویتی دارد و تعهداتی به مردم دارد و باید پاسخ رای و اعتماد مردم را بدهد، به همین دلیل باید از خود دفاع کند.

این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: مجلس به دنبال نادیده گرفتن این هویت است. این تنش ها نیز روز به روز رو به فزونی است.

قنبری به شکایت برخی نمایندگان از وزیر علوم اشاره کرد و افزود:. وزیر علوم هنوز مستقر نشده، مورد سوال و تهدید به استیضاح قرار گرفت. این است که افکارعمومی به این نتیجه می رسد که برخی تندروهای مجلس قصد ندارند بگذارند دولت بر مبنای هویتی که رای دهندگانش می خواهند شکل بگیرد و این فشارها نیز به این زودی ها خاتمه نخواهد یافت.

قنبری تصریح کرد: اگر بحثشکایت مطرح باشد این دولت است که باید از مجلس شکایت کند. باید از طرز کار مجلس شکایت کنند گه چرا این عملکرد با چارچوب های تعیین شده در قانون همخوانی ندارد. اگرچه دولت اگر از مجلس شکایت هم بکند بر اساس اصل ۹۰ شکایت باز هم به مجلس ارجاع خواهد شد. اما لااقل می توان به افکار عمومی برخی عملکردهای غیر قانونی را انتقال داد.

قنبری در پایان گفت: این پیش دستی مجلس است. تندروهای مجلس اند که باید مورد شکایت قرار بگیرند، چرا که به دنبال آن هستند که در شئونات دولت دخالت کنند و این خلاف جایگاه قانونی مجلس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز