خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در خوزستان:

هرگز به ملتی تجاوز نکرده‌ایم و قصد تجاوز هم نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۲۸

خوزستان نماد مقاومت یک ملت است. / توسعه نایافتگی، بیکاری، حاشیه نشینی، دشمنان ملت ما هستند.

ایلنا: رئیس جمهور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در خوزستان که صبح امروز در لشکر ۹۲ زرهی اهواز برگزار شد، گفت: ملت ایران ملتی صلح دوستند، ما هرگز به ملتی تجاوز نکرده‌ایم و قصد تجاوز هم نداریم، حتی در دوران جنگ، ما از سرزمین خود دفاع کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حسن روحانی افزود: همه در این سرزمین از سراسر کشور جنگیدند، در دفاع مقدس، ساخت هویت ایرانیان یکبار دیگر شکل گرفت، اینجا جایی‌ست که خون همه ایرانیان به هم پیوند خورد.

رئیس جمهور در خصوص لزوم توسعه و رفع محرومیت گفت: امروز خوزستان نباید تنها یادگار مقاومت باشد، که باشد، امروز راهیان نور نباید تنها تربت پاک شهیدان خود را زیارت کنند، که باید کنند، امروز باید از شهرهای بازسازی شدهٔ بهتر از زمان قبل از جنگ و از شکوفایی صنعت و توسعه این استان دیدن کنند.

وی با اشاره به کشورهایی که بعد از جنگ جهانی دوم تلاش کردند تا سرزمین خود را بازسازی کنند، افزود: ما باید هم الگوی دفاع و مقاومت باشیم و همزمان الگویی برای ساخت و سازندگی و توسعه باشیم.

روحانی با تأکید به این موضوع که دولت مصمم به توسعه این کشور و بخصوص استان خوزستان است، گفت: نیروهای مسلح، همانطور که پاسدار مرزهای کشور هستند و تحت اوامر ولی امر، نگاه‌شان به بیرون مرزهاست و تحرکات را به دقت نظاره می‌کنند، باید نگاه دیگری هم به دشمنان داخلی یعنی توسعه نایافتگی، یعنی بیکاری، یعنی حاشیه نشینی داشته باشند. این‌ها هم دشمنان ملت ما هستند و باید با آن‌ها مقابله کرد.

رییس‌جمهور با ذکر این مسأله که دولت دست نیاز به سوی نیروهای مسلح دراز می‌کند، ادامه داد: نیروهای مسلح هستند که می‌توانند کشوری امن را برای توسعه بسازند. ممکن است حضور ظاهری نیروهای مسلح کم رنگ شود ولی حضور باطنی آنان باید بیشتر باشد.

روحانی خطاب به نیروهای مسلح ادامه داد: باید سرزمین بیشتری را در اختیار مردم قرار دهیم و این وظیفه شما را مشکل‌تر می‌کند.

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: ملت ایران ملتی صلح دوستند، ما هرگز به ملتی تجاوز نکرده‌ایم و قصد تجاوز هم نداریم، حتی در دوران جنگ، ما از سرزمین خود دفاع کردیم.

روحانی در خصوص صلح طلبی ملت ایران، گفت: نیروهای مسلح ما به دنبال استقرار صلح‌اند، برای استقرار صلح نیازمند به نیروی مسلحی توانمند، آموزش دیده و قوی هستیم، نیروی مسلح قوی است که می‌تواند کشور را از جنگ و تجاوز حفظ کند. ما همانگونه که حاضر نیستیم یک میلی متر از خاکمان مورد تجاوز قرار گیرد، حاضر هم نیستیم یک میلی متر از حقوقمان هم نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: ما می‌گوئیم فن آوری صلح آمیز هسته‌ای، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، هرگز هم به دنبال صلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و این فتوای رهبر ماست.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود با برشمردن ویژگی‌های خوزستان در ابعاد تاریخی، تجاری، صنعتی و استراتژیکی گفت: برای دستیابی به حقوقمان، نیازمند به وحدت و یکپارچگی هستیم، همه ما زیر یک پرچم قرار داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز