خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری:

دشمنان از اتحاد و یگانگی امت اسلامی در هراسند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۲

دشمن با بهره‌گیری از سیاست شیطانی خود ضمن ایجاد یک غده سرطانی در منطقه و جدایی بین ممالک اسلامی، مسلمانان را به جان هم انداخته است و متاسفانه برخی جاهلان نیز شعله این آتش را تیزتر می‌کنند.

رییس دیوان عدالت اداری با تبریک هفته وحدت و میلاد مسعود و با برکت نبی گرامی اسلام محمد مصطفی(ص) به همه مسلمانان جهان، بر ضرورت وحدت جامعه مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به آموزه‌های دینی و قرآنی و همچنین آنچه از ائمه هدی(ع) به ما رسیده است، گفت: همانطور که خداوند در توصیف صفت معیت‌کنندگان با رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند مسلمانان باید اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشند.

وی گفت: تاکنون بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد و متاسفانه در حال حاضر بیشترین جدال و خونریزی میان آن‌ها در جریان است.

رییس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: ملاحظه تاریخ آمریکا و اروپا نشان می‌دهد، طی قریب به ۵۰ سال اخیر آنان جنگ و کشتار را در میان خود به کنار نهادند و همین کشورها با بهره جستن از اختلافات میان مسلمانان و ایجاد تفرقه خونریزی و آشوب را در کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند.

منتظری با طرح این پرسش که از چه رو دشمن در خاورمیانه و بین کشورهای اسلامی اینگونه فتنه‌گری کرده است؟ اظهار کرد: آنها از اتحاد و یگانگی مسلمانان و امت اسلامی نگران و در هراسند.

وی تصریح کرد: دشمن با بهره‌گیری از سیاست شیطانی خود ضمن ایجاد یک غده سرطانی در منطقه و جدایی بین ممالک اسلامی، مسلمانان را به جان هم انداخته است و متاسفانه برخی جاهلان نیز شعله این آتش را تیزتر می‌کنند.

رییس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه هفته وحدت زمینه‌ای است که با تاکید بر آموزه‌های دینی، امت اسلامی بتواند در برابر دشمن به ید واحده‌ای تبدیل شود، گفت: ندای وحدت از این سرزمین برخاسته است و امیدواریم اهل خرد و عقلای قوم در تمسک به ریسمان وحدت اهتمام داشته باشند و فرصت را از جاهلانی که در هر امت و مذهبی به کار اختلاف‌افکنی مشغولند بگیرند.

منتظری در ادامه به بیان حدیثی از امام جعفر صادق(ع) به نقل از کتاب کافی مرحوم کلینی پرداخت و اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «سزاوار است بر مسلمانان که تلاش و کوشش کنند که با یکدیگر پیوند داشته باشند، به یکدیگر برای مهرورزی و مواسات با نیازمندان کمک کنند. عطوفت و مهربانی بین ایشان باشد همانگونه که خداوند شما مسلمان را به مهربانی میان خود امر کرده است».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز