خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

به زمان پخش برنامه‌های پزشکی دقت شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۴

هم اکنون بسیاری از اعتبارات وزارت بهداشت برای بخش‌های درمانی هزینه می‌شود، این در حالیست که باید بخش قابل توجهی از این اعتبارات به موضوع آموزش‌های پزشکی اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه زمان پخش برنامه‌های آموزش پزشکی اهمیت فراوانی دارد، گفت: برنامه‌سازان دقت کنند تا برنامه‌های آموزشی در ساعت‌هایی که افراد در منزل هستند، پخش شود تا اطلاع رسانی نتیجه بهتری داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علی کائیدی با اشاره به اهمیت پخش این برنامه‌ها گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات توسعه‌ای کشور، بی‌توجهی به آموزش مردم است، متاسفانه آموزش در بخش‌های مختلف ضعیف است، بنابراین در چنین برنامه‌هایی اولین هدف ارتقای بحث‌های آموزشی بویژه در بخش سلامت است.

او ادامه داد: هم اکنون بسیاری از اعتبارات وزارت بهداشت برای بخش‌های درمانی هزینه می‌شود، این در حالیست که باید بخش قابل توجهی از این اعتبارات به موضوع آموزش‌های پزشکی اختصاص داده شود.

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آموزش مردم در ارتباط با بیماری‌هایی مانند ایدز، هپاتیت و… اهمیت ویژه‌ای دارند چرا که در صورت ابتلای افراد، نظام سلامت باید هزینه‌های فراوانی برای درمان پرداخت کند که به هیچ وجه به صرفه نیست.

کائیدی با تاکید بر اهمیت آموزش کودکان افزود: متاسفانه کودکان بیش از دیگران در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند، اکنون بسیاری از آن‌ها با چاقی و اضافه وزن مواجه هستند، مصرف بی‌رویه فست فود‌ها یکی از علت‌های مهم در چاقی کودکان است که تنها از طریق آموزش درست می‌تواند از وقوع آن پیشگیری کرد.

او پخش برنامه‌هایی مانند دکتر سلام را بسیار پسندیده توصیف کرد و گفت: برنامه سازان باید بدانند پولی که برای تولید چنین برنامه‌هایی صرف می‌شود، هزینه نیست، سرمایه است چرا که می‌تواند از وقوع بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند.

به اعتقاد این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، این برنامه‌ها باید در بهترین زمان روز پخش شوند، قرار گرفتن آن‌ها قبل از سریال‌های محبوب، می‌تواند میزان مخاطبان را بالا ببرد، چرا که معمولا افراد در روزهای پایانی روز در منزل هستند و می‌توانند با دقت بیشتری این برنامه‌ها را دنبال کنند.

کائیدی ادامه داد: همچنین لازم است در زمان تشریح یک بیماری یا اطلاع رسانی پزشکی، بیمار مبتلا نیز دعوت شده و از مشکلاتی که در پی ابتلا به‌‌ همان بیماری برایش پیش آمده صحبت کند، البته لازم است که انتقال تمام آموزش‌ها با زبان مردم بیان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز