خبرگزاری کار ایران

نشست گروه‌های مخالف سوری در اسپانیا بی‌نتیجه ماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۸

گروه‌های مخالف سوری در نشست کوردوبا بر سر ایجاد یک کمیته هماهنگی به توافق رسیدند اما درباره شرکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ به نتیجه‌ای نرسیدند.

گروه‌های مخالف سوری در نشست خود در شهر «کوردوبا» در جنوب اسپانیا بر سر مشارکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ یا معرفی هیئت مخالفان به این کنفرانس، به توافق نرسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یحی العریضی» سخنگوی این نشست گفت که گروه‌های مخالف سوری در نشست کوردوبا بر سر ایجاد کمیته هماهنگی میان گروه‌های مسلح که هدف نهایی آن برگزاری کنفرانس به اصطلاح ملی با مشارکت هزار نفر بود، به توافق رسیدند.

العریضی افزود که این کمیته یک نظام سیاسی جدید به شمار نمی‌رود و جایگزین ائتلاف مخالفان سوری که مورد حمایت غربی‌ها و کشورهای عربی است، نمی‌شود.

وی تصریح کرد که گروه‌های مخالف سوری در نشست کوردوبا بر سر مشارکت یا معرفی هیئت مخالفان برای کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ به توافق نرسیدند.

گروه‌های مخالف سوری در این نشست بار دیگر تاکید کردند که کنفرانس ژنو۲ باید منجر به تشکیل دولت انتقالی شود که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری فعلی سوریه در آن هیچ نقشی ندارد. این در حالی است که دمشق تاکید کرده است که اسد از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند.

در همین حال، در نشست کوردوبا برای نخستین بار برخی گروه‌های مخالف سوری داخل سوریه که خواستار اصلاحات و نه براندازی نظام حاکم بر این کشور هستند، شرکت کردند؛ با وجود این دو گروه اصلی مخالفان در داخل سوریه یعنی «سازمان هماهنگی‌های ملی» و گروه موسوم به «جبهه اسلامی» در این نشست شرکت نکردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز